کد خبر: ۲۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
پاکستان امروز یک دیپلمات ارشد هند در شهر اسلام‌آباد را به دلیل نقض آتش‌بس از سوی نظامیان هندی در محل مرز تفکیک کشمیر تحت کنترل هند با بخش کشمیر متعلق به پاکستان احضار کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک اسلام آباد اعلام کرد که در این تیراندازی نظامیان ارتش هند چند غیرنظامی بی‌گناه زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان عنوان کرد: نیروهای اشغالگر هند در طول خط کنترل در کشمیر به شکل مداوم اقدام به هدف‌گرفتن مناطق سکونت مردم غیرنظامی با آتش توپخانه و خمپاره‌های کالیبر سنگین و سلاح‌های اتوماتیک کرده‌اند و این کار آنها همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه همچنان عنوان کرد: از سال ۲۰۱۷ روند نقض‌های بی‌سابقه آتش‌بس از سوی طرف هندی در این حوزه مشاهده شده و در سال ۲۰۲۰، ۳۸۴ مورد نقض آتش بس تاکنون رخ داده است.

پاکستان در عین حال هند را متهم کرد که به دنبال منحرف ساختن توجهات از روند رو به وخامت حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر است و از دهلی نو تقاضا کرد تا به توافق آتش بس بین طرف‌ها مربوط به سال ۲۰۰۳ احترام بگذارد.

این پنجمین بار است که وزارت امور خارجه پاکستان در سه هفته گذشته دیپلمات‌های هند را به خاطر نقض آتش‌بس احضار می‌کنند.

در حالی که اسلام‌آباد نظامیان هندی را متهم به ۳۰۰۰ مورد نقض آتش بس در سال ۲۰۱۹ کرده، اما دهلی نو متقابلا ادعا کرده که ۳۴۷۹ مورد از نقش آتش بس رخ داده است.

در عین حال عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی به هند حمله کرده و این کشور را متهم به آزار و اذیت جمعیت ۲۰۰ میلیونی مسلمانان خود کرد.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه) از دولت هند از بابت روند ادامه‌دار خشونت‌ها علیه معترضان به قانون جنجالی شهروندی در شهر دهلی نو انتقاد کرد.

عمران‌خان در توییتر نوشت که در جریان سخنرانی خود به مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود به مجرد این‌که یک روند غیرقابل بازگشت رقم بخورد خونریزی‌ها بدتر خواهد شد و ۲۰۰ میلیون مسلمان در هند هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

عمران‌خان در عین حال هند را به خاطر ایدئولوژی‌اش محکوم کرده و این کشور را به در پیش گرفتن ایدئولوژی مبتنی بر نازیسم متهم کرد.

عمران‌خان در توییت خود آورده است: هر زمان که یک ایدئولوژی نژادپرستانه و بر مبنای نفرت غلبه یابد این منجر به خونریزی خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین