کد خبر: ۲۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
یکی از مسائلی که برای کارشناسان سوالی مهم و عنوانی برای مطالعه شده است «نبود ترافیک مورچه ها» می‌باشد.
ناطقان: مهارتی که ما انسان‌ها در آن بسیار ضعیف هستیم و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش سرمایه‌گذاری برای ساخت و تولید ماشین‌های خودکار نیز هست. محققان با انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که مورچه‌ها غرور نداشته و در نتیجه تمایلی هم به نشان دادن توانایی و سرعت خود به سایر مورچه‌ها ندارند و به همین دلیل تنها به راه رفتن ادامه خواهند داد، این در حالی است که غرور انسان‌ها باعث می‌شود رفتار‌هایی عجیب و در بیشتر مواقع عصبی از خود نشان دهند که غالباً از غرورشان ناشی می‌شود.


محققان سپس به این نتیجه رسیده‌اند که مورچه‌ها در ترافیک به تصادفات و برخورد‌ها اهمیت چندانی نخواهند داد، در صورتی که این امر برای انسان‌ها کار بسیار دشواری است، زیرا به کوچکترین تصادفات هم اهمیت می‌دهیم، ولی طبق قانون مورچه‌ای تا زمانی که تصادف بزرگ و بسیار خطرناکی رخ نداده باشد، بهتر است بی توجه به راه خود ادامه دهیم، که در مورد انسان‌ها چندان عملی به نظر نمی‌رسد.
دلیل سوم بیان شده توسط محققان برای ترافیک نداشتن مورچه‌های در حال حرکت کمی پیچیده است! زمانیکه مسیر رفت و آمد مورچه‌ها شلوغ می‌شود، مرتب‌تر می‌شوند. مورچه‌ها بدون هیچ حرکت ناگهانی یا پیش‌بینی نشده به راه خود ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند تغییر چندانی در سرعتشان رخ ندهد. اما از طرفی هر چه مسیر شلوغ‌تر شود مورچه‌ها سرعت حرکت خود را بیشتر می‌کنند و همزمان با بیشتر شدن تعداد و شلوغ‌تر شدن مسیر تا ۲۵ درصد به سرعت خود می‌افزایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین