کد خبر: ۲۲۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا واکنش ترامپ به ظلم علیه مسلمانان هند را زیر سوال برد و او را در عرصه دفاع از حقوق بشر شکست‌خورده عنوان کرد.
ناطقان: برنی سندرز نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش منفعلانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به خشونت علیه مسلمانان دهلی را که همزمان با سفر وی به هند آغاز شد؛ زیر سوال برد.

گفتنی است ترامپ از این خشونت‌ها که به دنبال تصویب قانون تبعیض‌آمیز حق شهروندی آغاز شده مطلع بوده ولی ترجیح داده درباره مسائل داخلی هند با نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور، بحث و جدلی نداشته باشد.

اکنون سندرز می‌گوید انفعال ترامپ نشانه‌ای مبنی بر شکست رهبری جهانی آمریکا در حیطه حقوق بشر است.

وی در این باره گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان، هند را خانه خود می‌دانند و خشونت گسترده علیه آنها دست‌کم ۲۷ قربانی و تعداد زیادی مجروح در پی داشته؛ آن وقت ترامپ می‌گوید «این مسئله به هند مربوط است».

بی‌توجهی ترامپ در قبال مسلمانان هند در حالی است که سفارت آمریکا در دهلی تنها ۲ روز پس از آغاز سفر وی به هند، با انتشار بیانیه‌ای به شهروندانش هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در هند به شهروندان این کشور هشدار داده شده است که رعایت کامل جوانب احتیاط را به ویژه در اماکن شلوغ و تجمعات اعتراضی به کار ببرند.

هدف قانون جدید شهروندی ردیابی سریع مهاجران غیر مسلمانِ هندو، سیک، بودایی، آئین جین، پارسی‌ها (زرتشتیان) و مسیحیانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشورهای مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده‌اند.

تصویب این قانون در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام هند شد.

در ایالت‌های دیگر هند، برخی هراس دارند که طرح ثبت‌نام شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی نخست وزیر، ارائه شده است بهانه‌ای باشد برای شناسایی مسلمانانی که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آنها بینجامد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین