کد خبر: ۲۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
قیمت طلا پس از جهش یک درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه که سرمایه گذاران به سودگیری پرداختند، کاهش یافت اما به دلیل نگرانیهای فزاینده از شیوع ویروس کرونا همچنان تقاضای بالایی برای خرید این فلز ارزشمند وجود دارد.
ناطقان: قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افت کرد و به ۱۶۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون حدود سه درصد رشد کرده که که سومین رشد ماهانه متوالی خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۶۳۷ دلار معامله شد.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره به رویترز گفت: شیوع این ویروس وخیم‌تر شده و مردم نگران هستند ممکن است اجرای تدابیر محرک مالی بیشتری نیاز داشته باشد.

کشورهای مختلف از ایران گرفته تا استرالیا مدارس را تعطیل کرده و رویدادهای بزرگ را لغو کرده‌اند و تجهیزات پزشکی را فراهم کرده و آماده واکنش اضطراری به موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا می‌شوند.

رویترز تخمین زده که حدود ۱۰ کشور در ۲۴ ساعت گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند که نیجریه یکی از این کشورها بوده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه کشورها باید برای مبارزه با ویروس کرونا آماده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا به سوی ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ پیش می‌روند زیرا سرمایه گذاران خود را برای صدمات ویروس کرونا به رشد اقتصادی آماده می‌کنند.

در این بین انتظارات برای کاهش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده تقویت شده است. اما چهار سیاستگذار بانک مرکزی اروپا دورنمای اقدام فوری در این خصوص را ضعیف شمردند.

نرخهای بهره پایین‌تر از طلا که بازدهی ندارد حمایت کرده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری به دلیل سودگیری معامله‌گران حداکثر پنج درصد سقوط کرد و آخرین بار با ۳.۴ درصد افت، به ۲۷۴۹ دلار و ۶۳ سنت رسید اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه خود از نوامبر سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

قیمت هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۶ درصد کاهش، به ۸۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، در ۱۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین