کد خبر: ۲۲۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب:
محمد حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه بارش های چند روز گذشته و ادامه آن تا هفته آینده باعث خواهد شد ورودی سدهای کشور به میزان شش میلیارد متر مکعب افزایش یابد، گفت: هنوز میزان بارش‌ها نسبت به پارسال 7 درصد کمتر است.
ناطقان: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه بارش های چند روز گذشته و ادامه آن تا هفته آینده باعث خواهد شد ورودی سدهای کشور به میزان شش میلیارد متر مکعب افزایش یابد، گفت: هنوز میزان بارش‌ها نسبت به پارسال 7 درصد کمتر است.

محمد حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سئوال که آیا بارش های اخیر باعث بهتر شدن وضعیت سدها شده است، گفت: بارش‌های چند روز اخیر و ادامه‌دار آن تا چند روز آینده باعث خواهد شد تا وضعیت و حجم مخازن سدهای کشور بهتر شود بطوریکه پیش‌بینی می‌شود تا مخازن سدها از 28 میلیارد متر مکعب کنونی آن را به 32 میلیارد متر مکعب افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه قبل از سیلاب اخیر به طور متوسط 48 درصد مخازن سدها خالی بود اما با این بارش ها می توان گفت که 52 درصد مخازن سدها پر خواهد شد ادامه داد: برآوردها به این شکل خواهد بود که جبهه قوی پربارشی تا پایان امسال نداشته باشیم البته سازمان هواشناسی معمولا زودتر از یک هفته پیش بینی خود را اعلام می‌کند.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه بیش از حد نرمال باشد اما موضوعی که باید به آن اذعان کرد این است که بارش‌های اخیر متوسط بارش‌ها را حدود 7 درصد افزایش داد و از 165 میلی متر به 172 میلی متر رساند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پاسخ به این سئوال که آیا بارش‌ها و سیلاب اخیر مشکلی برای سدها ایجاد نخواهد کرد خاطر نشان کرد: سیلاب‌ها معمولا از فروردین ماه و اردیبهشت ماه آغاز می‌شود؛ هر چند این روزها به دلیل برودت هوا اکثر بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف بوده است پس چون جریانات سطحی خیلی بالا نیست مشکلی از بابت سیلاب برای سدها نخواهیم داشت.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین