کد خبر: ۲۲۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش مبتلایان به قطعی کووید ۱۹ در ایران به ۳۸۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه ۳۴ نفر تا امروز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
ناطقان: کیانوش جهانپور در پایان جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که صبح امروز به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور در وزارت بهداشت برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید، درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد فوت شده‌ها اظهار کرد: آمار مبتلایان از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ۱۴۳ مورد از سوی آزمایشگاه‌های مرجع به عنوان تشخیص قطعی گزارش شده و به تفکیک استان‌ها و شهر ها تهران با ۶۴ مورد، گیلان ۲۵ مورد، قم ۱۶ مورد، اصفهان ۱۰مورد، اردبیل ۱مورد، البرز ۳مورد، سمنان ۲مورد، کردستان ۲مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی ۴مورد، خوزستان سه مورد و گلستان دو مورد و مازنداران با ۹ مورد گزارش شده است.

جانباختن ۸ نفر از دیروز تا کنون

جهانپور ادامه داد: ظرف روز گذشته متاسفانه هشت نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که مجموع آمار با احتساب آمار روزهای گذشته ۳۸۸ مورد ابتلای قطعی است. همچنین ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته وی، متاسفانه ۳۴ نفر تا امروز  بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید ۱۹، بیش از ۵۰ سال است یعنی بستری شدگانی که تشخیص قطعی در مورد آن ها داده شده بیش از ۵۰ سال سن داشته اند و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین امروز اطلاع دارید که جلسه پنجم ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور معاون اول ریاست جمهوری و ریاست ستاد دکتر نمکی و وزرا و روسای محترم کمیته ها و.. در جریان بود. موضوعاتی عنوان شد که امروز بعد از پایان کامل جلسه و تدوین مصوبات در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت محورهایی بود که روزهای گذشته نیز به آن‌ها توصیه‌های اکید شده بود

جهانپور از جمله توصیه‌ها را کاهش ترددها و کاهش سفرهای بین شهری، اعمال محدودیت در تجمعات و مراودات و...  عنوان کرد و گفت: همچنین موضوعات دیگری هم در جلسه ستاد بررسی شد که ان‌شاء الله گزارش نهایی آن اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین از جمله مباحثی مثل کاهش ساعات اداری در شرایط خاص، دورکاری و مرخصی جانبازان یا بیمارانی که بیماری زمینه ای دارند و به نوعی در دستگاه‌های اداری و دولتی اشتغال دارند بررسی شد.

افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا به ۲۲ مورد

جهانپور  گفت: موضوعی که درمورد آمار روزانه می‌توان گفت این است که آمار کماکان صعودی است و به نظر می‌رسد که آمار ابتلا در روزهای آینده نیز روند رو به رشدی داشته باشد بخشی از آن را عنوان کردیم که به علت فعال تر شدن بیماریابی و افزایش تعداد آزمایشگاه‌های فعال بود. هم اکنون  ۱۵ آزمایشگاه مورد تایید در سراسر کشور داریم و ظرف یک یا دو روز آینده تا ۲۲ مورد آزمایشگاه مورد تایید برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور توزیع جغرافیایی خواهد داشت.

بخشی از افزایش و نمودار رو به رشد بیماری کرونا به دلیل شیوع است

وی افزود: اما به هر حال بخشی از افزایش و نمودار رو به رشد به دلیل این است که به هر حال بیماری در حال شیوع است و در وضعیت افزایش ابتلا هستیم که این احتمالا روزها و احتمالا هفته‌هایی ادامه خواهد داشت قطعا قطع زنجیره انتقال و کند شدن رشد نمودار و کاهش شیب صعودی نیازمند مشارکت مردمی در حوزه کاهش سفرهای بین شهری و رعایت نکات بهداشتی و کاهش مراودات است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در ادامه گفت:  ۸۰تا ۹۰ درصد پیشرفت ما در مقابله با بیماری وابسته به خودمراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و رعایت توصیه‌های اکید در کاهش مراودات و سفرهای بین شهری و ترددها هست.

حذف ۸۰ درصد زنجیره انتقال با کاهش ترددها و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی

وی افزود: به نظر می‌رسد ورودی به بعضی استان ها بالاست، مازندران از جمله استان‌هایی است که ظرف روزهای گذشته تعداد اتومبیل‌های ورودی به آن بیش از خروجی بوده است و با توجه به اینکه کرونا به مازندران نیز رسیده تردد حتی برای مسافران و خانواده‌ها خطرساز است. هیچ جا امن تر از خانه‌ها و شهرهای خودمان برای مقابله با کرونا نیست.

به گفته جهانپور، با کاهش ترددها و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی شاید تا ۸۰ درصد زنجیره انتقال قابل حذف خواهد بود. اقدامات حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سایر ارگان ها کماکان ادامه و افزایش پیدا خواهد کرد و هم افزایی ما را به سمت بهترین نتایج می‌برد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین