کد خبر: ۲۲۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در روزهای پایانی سال میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون کمتر از گذشته است، گفت: هم اکنون با تقویت شبکه خون رسانی کشور میزان ذخایر خون و پلاسمای اکثر استان ها قابل قبول است و امیدواریم با سطح آمادگی کافی به استقبال تعطیلات نوروزی برویم.
ناطقان: بشیر حاجی بیگی در این باره اظهار کرد : در مراکز اهدای خون سراسر کشور تمامی نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده و اهدای خون همچون گذشته تحت شرایط کاملا استریل انجام می شود.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات انتقال خون استریل است و در هر فرآیند اهدای خون نیز از ملزومات یکبار مصرف، استریل و استاندارد استفاده می‌شود.

حاجی بیگی جمعیت اهداکنندگان مستمر خون را سفیران خودمراقبتی نظام سلامت برشمرد و گفت: اهداکنندگان مستمر خون در سراسر کشور با اصول اولیه خود مراقبتی آشنا هستند و با رعایت این اصول و دیگر مسائل بهداشتی در هر شرایطی به حفظ سلامت خود و دیگران کمک می کنند.

حاجی بیگی از افرادی که  دارای علائم بیماری سرماخوردگی مانند عطسه یا سرفه و یا تب هستند خواست تا حداقل یک ماه پس از بهبودی به مراکز انتقال خون مراجعه نکنند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال خون هیچگاه کیفیت را فدای کمیت خون و فرآورده‌های آن نخواهد کرد ،اذعان داشت: طبق روال گذشته معاینه و مشاوره پزشکی در مراکز اهدای خون در حال انجام است.

وی یادآور شد: در صورتی که شهروندان با علائم بیماری سرماخوردگی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند توسط پزشک بخش اهداکنندگان از اهدای خون معاف می‌شوند.

دکتر بشیر حاجی بیگی همچنین بر اهمیت تامین خون مراکز درمانی تهران تایید کرد و گفت: کلانشهر تهران دارای 160 بیمارستان و این استان پرمصرف ترین استان کشور از نظر خون و فرآورده‌های آن است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر تامین خون و فرآورده های اورژانسی در بیمارستان های تهران هیچ مشکلی نداریم.

وی در عین حال یادآور شد: اهداکنندگان جوان و مستمر خون می‌توانند در تهران حتی در روزهای تعطیل به مرکز انتقال خون که آدرس آنها در وب سایت های سازمان انتقال خون و اداره کل انتقال خون استان تهران موجود است مراجعه کنند و بیماران نیازمند به خون را یاری بخشند.

حاجی بیگی افزود: نیاز به خون و فرآورده های آن روزانه و همیشگی است و سازمان انتقال خون نیازمند حضور روزانه اهداکنندگان خون است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان خاطرنشان کرد: 25 درصد خون اهدایی در کشور در تهران مصرف می شود و این در حالی است که تنها 16 درصد خون های اهدایی در تهران اهدا می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون؛ گفتنی است آمار اهدای خون در روزهای اخیر کاهش یافته است و سازمان انتقال خون از اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خون خواسته است تا به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین