کد خبر: ۲۲۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
قیمت میوه در بازار گران شده و محصولات به اصطلاح ضدکرونایی هم جولان می‌دهند، نظارت بر بازار هم تعطیل شده است و مسئولان نظارت هنوز از خواب برنخواسته‌اند.
ناطقان: قیمت انواع میوه در بازار تهران در واپسین روزهای سال روند افزایشی به خود گرفته است. این افزایش قیمت در تمام میوه‌ها تا حدودی نسبت به چند روز گذشته کاملاً مشهود است اما در چند قلم کالا قیمت‌ها جهش زیادی داشته است.

پس از شیوع ویروس کرونا برخی به درست یا غلط در شبکه‌های مجازی اعلام کرده‌اند محصولاتی مانند سیر،‌ لیموترش و زنجبیل که غذاهای گرم محسوب می‌شوند می‌تواند ویروس کرونا را کنترل کند. همین باعث شد تا تقاضا برای این قبیل محصولات بیشتر شود، اما همزمان سودجویان نیز قیمت‌ها را چند برابر کردند.

قیمت زنجبیل در بازار تهران به کیلویی 100 هزار تومان رسید و لیموترش هم گفته می‌شود تا کیلویی 50 هزار تومان به فروش می‌رفت. قیمت لیموشیرین هم از این قافله عقب نماند تا کیلویی 15 هزار تومان رشد کرد.

محصول (کیلوگرم) قیمت (تومان)
لیموترش 30 هزار 
لیموشیرین 12800
نارنگی 6900
پرتقال تامسون 6000
موز 15500
کیوی 9800
سیب زرد 5500
سیب قرمز 5500
بادمجان 5500
کدو مسمایی 6800
هویج 3200
پیاز 7900
سیب‌زمینی 4500
شلغم 5800
چغندر 3980
خیاررسمی 4580
گوجه‌فرنگی 3300



بررسی میدانی خبرنگار فارس حاکی است، بسیاری از میوه‌فروشان روی میوه‌هایی مانند لیموترش و لیموشیرین واژه ضدکرونا را نصب کرده‌اند و با این عنوان این میوه‌ها را به قیمت‌های نجومی می‌فروشند. به هر حال در شرایطی که مردم تحت فشار قرار گرفته و مستأصل مانده‌اند نباید به چنین افرادی اجازه جولان داده شود تا اینگونه افراد هم با افکار مردم بازی می‌کنند و هم به قیمت‌های نجومی محصولات خود را بفروشند و کسی هم به عملکرد آنها نظارت نکند.

در عین حال روی محصول موز اکثر میوه‌ فروشی‌ها قیمت نصب نشده است شاید به این دلیل است که قیمت این محصول نسبت به روزهای گذشته افزایش بیش از 50 درصدی داشته است.

آن طور که مسئولان وزارت جهاد می‌گویند تولید میوه در کشور به اندازه کافی است به ویژه امسال میزان بسیار زیادی مرکبات و همین حدود سیب در کشور تولید شده است که این‌ها میوه غالب ایام عید هستند. اما آنچه که قیمت‌ها را بدون حساب و کتاب بالا می‌کشد عدم نظارت بر بازار است.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه‌ها در بازار بالاست،‌می‌گویند ما مسئول تولید هستیم و قیمت هیچ ارتباطی به ما ندارد. مسئولان وزارت صمت هم تا کنون واکنشی در این باره نشان نداده‌اند اما آنچه مسلم است افزایش قیمت میوه در بازار به دلیل جو روانی عید است وگرنه مشکلی در تولید و تامین این محصولات وجود ندارد.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت ، میوه ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین