کد خبر: ۲۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
همزمان با کاهش تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در چین، بیش از پنج کشور از ثبت اولین مورد ابتلا به این ویروس خبر دادند.
ناطقان: «کمیسیون ملی بهداشت» چین اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی بیست‌وچهار ساعت گذشته به پایین‌ترین میزان خود از ماه ژانویه رسیده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، تا صبح امروز (جمعه) ۳۲۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین ثبت شده که پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته است. با این حساب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۷۸۸۳۲ نفر رسید.

همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس جدید در چین، جان خود را از دست دادند که بدین ترتیب تعداد کل قربانیان در این کشور نیز به ۲۷۸۸ نفر افزایش یافت.

در حالی که تا کنون بیش از ۴۰ کشور و منطقه جهان به این ویروس آلوده شدند، کشورهای هلند، بلاروس، نیجریه، لیتوانی، آذربایجان و نیوزیلند هم امروز اولین مورد از ابتلا به کرونا را گزارش کردند.

شبکه «العربیه» گزارش داد که با ثبت سه مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در بحرین، تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۳۶ نفر رسیده است.

از سوی دیگر از کره جنوبی، که بیشترین تعداد مبتلا به این ویروس را بعد از چین داراست، خبر می‌رسد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۷۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند که بیشترین تعداد طی یک هفته اخیر است.

طبق گزارش وبگاه «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» کره جنوبی، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۳۳۷ نفر افزایش پیدا کرد.

همچنین طبق آمار رسمی، امروز ۱۲ مبتلای جدید در ژاپن، ۱۱ مورد در آلمان، سه مورد در انگلیس، دو مورد جدید در کرواسی، فرانسه و تایوان، یک مبتلای جدید در تایلند، استرالیا، کانادا، یونان، فرانسه و اسپانیا ثبت شده است.

بدین ترتیب ۵۷ کشور و منطقه در جهان، هم‌اکنون با این ویروس درگیر هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شیوع ویروس کرونا در اروپا، نمایشگاه بین‌المللی خودرو در ژنو (سوئیس) را به تعطیلی کشاند. بر این اساس، دولت سوئیس از امروز هر گونه مراسمی که بیش از هزار نفر را به خود جذب کرده و گرد هم آورد، ممنوع کرد.

رویترز در خبر دیگری نوشت که دولت ویتنام نیز تصمیم گرفته به دلیل شیوع سریع ویروس کووید۱۹ در کره جنوبی، توافق روادید رایگان با این کشور را تعلیق کند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز امروز  با اعلام ثبت یک مبتلای دیگر به این ویروس، از افزایش تعداد کل مبتلایان در فلسطین اشغالی به سه نفر خبر داد.

طبق آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۸۳۸۹۶ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۲۸۶۷ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

همچنین گفته می‌شود ۳۶۸۳۴ نفر از مبتلایان نیز (که بیشتر آنها در چین هستند) بهبود یافته‌اند.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.
منبع: مشرق
برچسب ها: کاهش ، مبتلایان ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین