کد خبر: ۲۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در ادامه مداخله‌های غیرقانونی این کشور در سوریه، به نقاطی در جنوب استان حلب،‌ حمله پهپادی کرده است.
 ناطقان: وزارت دفاع ترکیه، جمعه‌شب تصاویری از یک حمله پهپادی منتشر و ادعا کرد که در سوریه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنکارا مدعی است که این تصویر متعلق به اقدام پهپادهای این کشور در بمباران اهدافی نظامی متعلق به دولت سوریه است.

در جزئیات این خبر آمده است که این بمباران هوایی به منهدم شدن یک «تأسیسات شیمیایی نظامی»، «موشک انداز» و شماری از نقاطی است که سربازان ارتش سوریه در جنوب استان حلب در آن حضور داشته‌اند.

وزارت دفاع ترکیه ادعا کرده است که در این حمله، هشت تانک، چهار خودرو زرهی و پنج توپ و موشک‌انداز منهدم و پنجاه‌وشش نیروی ارتش سوریه کشته شده‌اند.

ترکیه این خبر را در واکنش به تلفات سنگین روز پنجشنبه خود منتشر کرده است. دو روز پیش (پنجشنبه ۲۷ فوریه - هشتم اسفند) ترکیه از کشته شدن سی‌وسه نظامی خود در ادلب خبر داد و گفت که در حمله نیروهای ارتش سوریه به تجمع نیروهای ترکیه در استان ادلب، سی‌ودو نفر هم زخمی شدند.

یک روز بعد در واکنش به این خبر،  وزارت دفاع روسیه روز (جمعه) اعلام کرد گروه‌های مسلح و تروریستی روز گذشته حملات سنگینی را به مواضع ارتش سوریه در ادلب انجام داده و تلاش کردند خطوط دفاعی آنها را بشکنند و آن حمله که جنگنده‌های روسیه در آن مشارکت نداشتند به این دلیل انجام شده است.

روسیه همچنین اعلام کرد که «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

پس از مداخله‌های آشکار ترکیه در ادلب و نقض حاکمیت سوریه و حمایت آشکار آنکارا از گروه‌های تروریستی در این استان سوریه، وضعیت این منطقه متشنج شده است.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین