کد خبر: ۲۲۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
در گزارش زیر با ما همراه باشید تا به خواص بی نظیر حنا برای مو بپردازیم.
ناطقان: حنا از قدیم الایام در خاورمیانه و کشور‌های جنوب آسیا طرفداران بسیاری داشته است. حنا بیشتر برای رنگ مو و رنگ ناخن استفاده می‌شد، ولی امروزه اثبات شده است که حنا دارای خواص بی نظیر و کاربرد‌های فراوان دیگری هم هست.

حنا برای سلامت مو بسیار مفید است همچنین به سم زدایی بدن، بهبود مشکلات خواب، درمان زخم و التهابات بدن، درمان تب، درمان سر درد، درمان فشار خون و محافظت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به خواص بی نظیر حنا برای مو بپردازیم.

درمان خشکی مو با حنا امکان پذیر است.

خشکی مو را می‌توان با حنا بهبود بخشید. برای این کار شیر نارگیل را گرم کرده و چند قاشق حنا و چند قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید و باید توجه داشت که مقدار حنا باید از روغن زیتون بیشتر باشد. از این ترکیب خمیری به دست می‌آید که آن را بر روی پوست سر و مویتان قرار دهید و بعد از یک ساعت با شامپو و آب ولرم شسته شود.

خواص حنا برای براق، نرم و انعطاف پذیر کردن مو بی نظیر است.

حنا دارای خواص تغذیه کننده‌ای است که باعث می‌شود موی آسیب پذیر و شکننده را نرم و انعطاف پذیر کند. همچنین براقی و درخشندگی خوبی به مو می‌دهد. برای این کار کافی ست حنا را به مدت یک شب در آب بخیسانید و بعد از آن یک موز له شده را به این خمیر اضافه کنید. این محصول می‌تواند جایگزین نرم کننده‌های شیمیایی شود و مو را نرم و حالت پذیر کند.
حنا به ضخیم شدن و درخشان شدن مو کمک می‌کند.

استفاده‌ی منظم از حنا به رشد مو، داشتن موی سالم و ضخیم و درخشان کمک می‌کند. مقداری حنا را در چای خیس بخیسانید. مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید. همچنین می‌توان مقداری کشک یا تخم مرغ به آن اضافه کرد. این خمیر را به مدت بیست دقیقه روی مو قرار دهید و سپس آبکشی کنید. این کار فورا موی شما را براق و درخشان می‌کند.

درمان پوست سر چرب با حنا به راحتی انجام می‌گیرد.

خاک رس قهوه‌ای و حنا را درآب با هم ترکیب کنید و این ماسک را روی پوست سر و مو بزنید و یک حوله دور مو بپیچید و بگذارید یک شب تا صبح بماند و صبح با یک شامپوی ملایم شسته شود. این کار تضمین می‌کند پوست سر چرب باعث ریزش مو نشود.
درمان موخوره با حنا امکان پذیر است.

موی خشک و آسیب دیده مستعد مو خوره است با حنا می‌توان از موخوره و خشک شدن مو جلوگیری کرد. با پودرحنا، ۳ قاشق روغن آووکاو و یک عدد تخم مرغ می‌توان خمیری درست کرد که برای جلوگیری از موخوره بسیار موثر است. این خمیر را دو ساعت روی مو نگه دارید و سپس با آب ولرم شسته شود.

حنا خارش پوست سر را درمان می‌کند.

حنا دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است که پوست سر را تسکین می‌دهد و خارش سر را کنترل می‌کند.
درمان شوره‌ی سر با حنا امکان پذیر است.

استفاده‌ی منظم از حنا شوره‌ی سر را درمان می‌کند و از بروز مجدد آن جلوگیری می‌کند. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب قرار دهید و روز بعد آسیاب کنید. حنا و روغن خردل را اضافه کنید این خمیر را بر روی سر به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و سپس با شامپو شسته شود.

حنا رشد مو را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

پودر حنا می‌تواند چربی ضروری که مو تغذیه می‌کند را تامین کند و باعث رشد دوباره‌ی مو شود. ترکیب روغن کنجد و حنا در این امر بسیار مفید است. همچنین ترکیب روغن خردل و حنا می‌تواند در درمان ریزش مو موثر واقع شود.
برچسب ها: خواص ، حنا ، مو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین