کد خبر: ۲۲۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها کاملاً راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.
ناطقان: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را فریب دانست و اظهار داشت: با دلیل و فکت عرض می‌کنم. یک کانال مالی باز کردند که اقداماتی انجام می‌شود؛ ولی محدود است و حتی اجازه نمی‌دهند منابعی که از جاهای مختلف داریم به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم. سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع مالی در آنجاست در حال صحبت و گفتگو هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال شود تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد نیاز خود را بخریم.

وی با بیان اینکه تا آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی‌دانیم، گفت: آنها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند کجا و چگونه. متأسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملاً راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم. سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملاً راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین