کد خبر: ۲۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
سازمان سینمایی در حالی طرح «هر روز یک فیلم تازه در شبکه نمایش خانگی» را برای ایام خانه‌نشینی مخاطبان کلید زده که برخی فیلم‌های اکران‌نشده و تازه نیز در صف انتظار رونمایی در این طرح هستند.
ناطقان: همزمان با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کلیه برنامه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری و صیانت از سلامت جامعه مخاطبان خبر داد.

این تعطیلات ناخواسته و ناگهانی در حالی ورود به هفته سوم را تجربه می‌کند که سینماداران و صاحبان فیلم‌های در حال اکران از شرایط پیش‌آمده، به‌شدت متضرر شده‌اند؛ آن هم در آستانه فصل اکران نوروز که در هر سال جدی‌ترین فرصت برای تضمین فروش فیلم‌ها در اکران سالانه محسوب می‌شود.

تعطیلی سینماها اما سویه دیگری هم دارد؛ در روزهای کرونایی، عمده تاکید مسئولان بهداشتی کشور اقدام به «قرنطینه خانگی» برای جلوگیری از شیوع این بیماری است. در همین راستا هم فراهم آوردن بستر لازم برای سرگرم‌سازی افراد در خانه اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. اقدامی که اتفاقاً می‌تواند از مظاهر بازدارندگی از تجمع‌های غیرضرروی مردم در سطح جامعه باشد.

وعده‌های وزیر ارشاد برای روزهای کرونایی

سیدعباس صالحی چندی پیش در متن کوتاهی در حساب شخصی خود در توئیتر از سه ایده محوری سازمان سینمایی برای روزهای «در خانه ماندن» مردم رونمایی کرد؛ در کنار دو طرح «ارائه تسهیلات برای بازدیدکنندگان سامانه‌های برخط ویدئویی» و «حمایت از فیلمسازان جوان در موضوعات کرونایی و عرضه در فضای مجازی» یکی از مهمترین این طرح‌ها با عنوان «هر روز یک فیلم» بود که بیشتر موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت.

صالحی این ایده را این طور تشریح کرده بود؛ «اضافه شدن روزانه یک فیلم جدید به شبکه خانگی.»

اما جزئیات این طرح چیست و اساساً ملاک انتخاب و چیدمان فیلم‌های «تازه» مدنظر ارشاد برای ورود به شبکه نمایش خانگی کدام است؟ آیا همچنان و مطابق روال مرسوم در شبکه نمایش خانگی، فیلم‌های پیش‌تر اکران و رونمایی‌شده بر پرده سینماها وارد چرخه می‌شوند یا می‌توان امید به اتفاق‌های ویژه‌تری هم داشت؟

«هر روز یک فیلم تازه» کلید خورده است

مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر جزئیات تازه‌ای از این طرح حمایتی را تشریح کرد.

نجفی درباره زمان‌بندی اجرای طرح اضافه شدن روزانه یک فیلم جدید به شبکه خانگی گفت: قرار است در قالب این طرح تا آخر فروردین ماه سال ۹۹ هر روز یک محتوای ایرانی جدید در شبکه نمایش خانگی عرضه شود که این روند در حال حاضر نیز آغاز شده است.

وی درباره ترکیب این آثار و اولویت برای تعیین مصادیق این «محتوای تازه» هم گفت: در بین این آثار، فیلم‌های اکران نشده و اکران روز نیز وجود خواهد داشت.

تخفیف ۸۰ درصدی برای اشتراک وی‌اودی‌ها

«محتوای تازه» موردنظر ارشاد اما قرار است از طریق سامانه‌های عرضه برخط صوت و تصویر یا همان وی‌اودی‌ها در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. همان بستری که وزیر ارشاد در توئیت خود هم وعده «ارائه تسهیلات» برای بازدیدکنندگان آن را داده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در تشریح بخشی از این تسهیلات توضیح داد: وی‌اودی‌ها برای تسهیل امکان استفاده بیشتر مخاطبان، هزینه اشتراک را تقریباً تا حدود ۸۰ درصد کاهش داده‌اند و محصولات کودک نیز رایگان شده است.

در همین راستا و برای تسهیل بیشتر استفاده از خدمات اینترنتی مانند تماشای برخط فیلم‌های عرضه شده در وی‌اودی‌ها، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم وعده داده بود؛ «از ارائه‌کنندگان خدمات «اینترنت ثابت» درخواست کردیم که تا پایان سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.»
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین