کد خبر: ۲۲۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
نوبخت آخرین تمهیدات مترو برای کنترل ویروس کرونا را تشریح کرد.
ناطقان: فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: از ابتدای اسفند ماه درگیر مقابله با کرونا شدیم و اولین مورد کرونا در مترو گزارش شد و ما برنامه‌های خود را بر پایه ضد عفونی تمام ایستگاه‌ها و قطار‌ها قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: بخشی از رسالت ما حفظ سلامت کارکنان مترو است و در این مسیر تأمین اقلام ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی را برای کارکنان در دستور کار خود قرار دادیم.

نوبخت ادامه داد: با محدودیت‌های بسیاری در تأمین اقلام بهداشتی مانند ماسک مواجه هستیم، اما در حوزه بهداشت فردی مواد ضد عفونی کننده اقلام مورد نیاز را تهیه کردیم.

او با بیان اینکه با کاهش سفر‌های درون شهری درآمد مترو بسیار کاهش پیدا کرده است، افزود: ما در روز‌های پایانی سال با محدودیت بودجه مواجه هستیم و در تأمین هزینه‌های پیمانکاران با مشکل مواجه شدیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: در حوزه آموزش به شهروندان و پیمانکاران برای مقابله با کرونا با همکاری‌های فی مابین بنر و پوستر‌هایی در تمامی ایستگاه‌های مترو نصب شد و همکاران من در داخل قطار‌ها نیز از پوستر‌های آموزشی استفاده کردند و در تمامی ایستگاه‌ها پخش پیام‌های آموزشی در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع کرونا فروش بلیت کاغذی و در ادامه نیاز فعالیت اغذیه فروشی‌های داخل ایستگاه‌های مترو را ممنوع اعلام کردیم و از لحاظ فنی تعداد هواساز‌های فعال در ایستگاه‌ها را افزایش دادیم تا با جابجایی هوا امکان ماندگاری ویروس در محیط را کاهش دهیم.

او درباره افزایش سر فاصله حرکت قطار‌ها گفت: با توجه به کاهش سفر‌های شهروندان با مترو در صدد آن هستیم در هفته جاری به منظور افزایش ظرفیت سر فاصله حرکت قطار‌ها را افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره فروش مواد ضد عفونی کننده در ایستگاه مترو شهر ری گفت: این اقدام از سوی شرکت بهره برداری مترو نبود و عده‌ای خودجوش به فروش این اقلام اقدام کردند که با اطلاع از موضوع از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

نوبخت درباره تعطیلی مترو با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا گفت: ما اجرا کننده تصمیمات نهاد‌های بالا دست هستیم و از تعطیلی مترو استقبال می‌کنیم، اما ما در داخل مجموعه شیوه نامه فعالیت کارکنان خود را تهیه کردیم تا در صورت تعطیلی مترو چه میزان نیرو در سر کار خود حاضر شوند.

او بیان کرد: با اورژانس همکاری و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت مشاهده افراد مبتلا به کرونا در مترو خدمات پزشکی به فرد بیمار در ایستگاه مترو انجام شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در واکنش به حضور دستفروشان در مترو گفت: فعالیت دستفروشان را در داخل قطار را نمی‌توانیم کنترل کنیم، زیرا ما در طول روز تعداد ۱۴۰ رام قطار را وارد خط می‌کنیم و جمع شدن بساط دستفروشان در مترو مستلزم همکاری شهروندان در خرید نکردن از آن‌ها است.

نوبخت ادامه داد: ضد عفونی قطار‌ها در کمترین میزان روزی دو بار در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین