کد خبر: ۲۲۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
رئیس کل بانک مرکزی گفت: رشد اقتصادی غیر نفتی کشور در سه فصل سال جاری به 1.3 درصد رسید.
ناطقان: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت: در ایام مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است، لازم می‌دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در 9 ماهه سال 98 ارائه کنم.

عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشورمان با وجود فشار حداکثری و تحریم‌های همه جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال 98 ترسیم شده بود، توانسته است به نتایج خوبی برسد. گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال 98، رشد اقتصاد غیر نفتی مثبت 3.3 درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل مثبت 1.2 درصد بوده است.

بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات به ترتیب با 7.8، 7 و 1.2درصد رشد مثبت در فصل سوم، این رشد اقتصادی را رقم زده‌اند. بنابراین در نتیجه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد، رشد اقتصادی غیر نفتی کل 9 ماهه معادل 1.3 درصد مثبت شده است. همه ما امیدواریم با غلبه هرچه سریع‌تر بر کرونا، شاهد تداوم روند رونق تولید و رشد مثبت اقتصاد باشیم.



منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین