کد خبر: ۲۲۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
فرماندار قم گفت: یکی از علل کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در قم، عدم نظارت بر توزیع عادلانه است.
ناطقان:  مرتضی حیدری امشب در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری اظهار داشت: باید بتوانیم با مدیریت بحران، کرونا را مهار کنیم، در این راستا اگر در جلسات مختلف، تصمیماتی گرفته می‌شود لازم است هماهنگی لازم اتخاذ شود تا شاهد تناقضی در عملکرد‌ها پیرامون مقابله با کرونا نباشیم.

فرماندار قم عنوان کرد: وحشت از کرونا، زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرده است و باید با مدیریت بحران و هوشمندی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی بیان کرد: در کشور بسیج ملی مبارزه با کرونا تشکل شده است و ما وظیفه داریم با پرهیز از ناامیدی و دوری از بی‌تفاوتی و خستگی بر کرونا غلبه کنیم.

حیدری تصریح کرد: جمعیت استان قم، یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است و یکی از طرح‌های مهم، پایش سلامت این جمعیت است تا با شناسایی افراد آلوده و ایجاد مصونیت برای شهروندان بتوانیم در مهار کرونا موفق عمل کنیم.
وی اظهار کرد: در جهت ثبت نام خانواده‌ها در سامانه سلامت باید به اطلاع رسانی بپردازیم و برای پیشگیری و درمان، برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار قم در مورد کمبود اقلام بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: یکی از علل کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در قم، عدم نظارت بر توزیع عادلانه است.

وی گفت: در تولید و توزیع مناسب این اقلام هنوز موفق نشده‌ایم جامعه را به آرامش برسانیم، به همین دلیل براساس دستور دادستان قم، تمامی ماسک‌های تولیدی توقیف و جمع‌آوری می‌شود و از طریق یک شبکه نظام‌مند و با نظارت دقیق توزیع خواهد شد.

حیدری افزود: تامین مواد اولیه، شناسایی تولیدکننده‌گان و مصرف کننده‌گان و نظارت جامع و هماهنگ بر توزیع می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند، در حال حاضر عمده مصرف کننده در قم مراکز درمانی و کادر پزشکی و پرستاری است که انتظار می‌رود میزان دقیق مصرف احصا شود.

وی تصریح کرد: سه واحد تولید ماسک در قم فعال است که یک واحد ماسک N۹۵ و ۲ واحد ماسک معمولی تولید می‌کند که با رفع مشکلات و تامین مواد اولیه می‌توان ظرفیت‌ها را افزایش داد و مانع از تشکیل بازار سیاه شد.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات را در تجهیز پایگاه‌های پایش بیماری کرونا به کار گرفت تا سلامت عمومی شهروندان مورد پایش قرار بگیرد، در این باره ارتش و سپاه نیز برای ایجاد ۳۰ پایگاه پایش سلامت در سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین باید از تجهیزات جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در ضدعفونی و گندزدایی شهر استفاده کرد، یکی از مصوبات مهم نیز لزوم همکاری آموزش و پرورش در تامین نیرو ویژه پایگاه‌های پایش سلامت است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حیدری اظهار کرد: به نظر می‌رسد ثبت نام در سامانه سلامت با مشکلات و موانعی روبروست و باید با رفع این مشکلات، جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: کاهش ساعات کار اتوبوس‌های درون شهری تا ۴ ساعت در روز یکی از مصوبات مهم است که تا عید ادامه دارد، به ویژه اینکه بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها خالی است و اتوبوسرانی در این شرایط درآمدی ندارد و بهتر است هزینه بیشتری به آن تحمیل نشود.
منبع: تابناک
برچسب ها: علل ، کمبود ، ناطقان ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین