کد خبر: ۲۲۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
مدیرکل مدیریت بحران استان روز دوشنبه با صدور یک اخطاریه آنی نسبت به ورود و فعالیت ۲ سامانه بارشی به خوزستان به تمام دستگاه‌های اجرایی سراسر استان اعلام آماده باش کرد.
ناطقان: کیامرث حاجی زاده امروز دوشنبه 26 اسفند ماه با صدرو اخطاریه از وقوع بارندگی شدید در اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: زمان شروع فعالیت سامانه نخست از اواخر روز سه‌شنبه 27 اسفند و زمان پایان آن در اوایل روز پنجشنبه 29 اسفند است، همچنین زمان شروع فعالیت سامانه دوم اوایل روز شنبه 2 فروردین 99 و زمان پایان آن اواخر روز یکشنبه سوم فروردین 99 است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: این سامانه‌ها با مخاطراتی همچون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید و گاهی تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات همراه هستند که مناطق اثر آن ها در ارتفاعات شمالی و شرقی (حداکثر 80 تا 110 میلیمتر)، مناطق شمالی و شرقی (حداکثر 40 تا 60 میلیمتر)، مناطق غربی (حداکثر 20 تا 35 میلیمتر)، مناطق مرکزی (حداکثر 10 تا 25 میلیمتر) و در بقیه مناطق با شدت کمتر و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق همراه است.

حاجی زاده گفت: از جمله مخاطرات این سامانه می توان به سیلاب، لغزندگی جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد به ویژه در جاده‌های مواصلاتی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد.

وی با بیان این که تمهیدات لازم از قبیل مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده توضیح داد: در آخرین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که دو روز قبل با حضور استاندار و تمامی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان برگزار شد به تمامی مدیران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه‌ها اعلام آماده باش شد از این رو در طول این مدت هیچ کدام از اعضای ستاد پیشگیری حق خروج از استان را ندارند و ضمن حضور در محل خدمت باید نسبت به اتخاذ تدابیر، تمهیدات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان اقدام لازم را به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان توصیه کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی مردم شریف استان از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند و عموم مردم به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث نسبت به رعایت و بکارگیری نکات و توصیه های به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی اقدام کنند.

حاجی زاده با تاکید بر پرهیز از تردد غیر واجب و انجام سفرهای غیرضروری در این شرایط نامساعد جوی گفت: شهروندان و روستاییان از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، قناتها، منابع آبی، سیل‌بندها، دریا، دره‌ها، دامنه و پایین دست کوه‌ها و سایر مناطق در معرض خطر خودداری کنند و فاصله ایمن هنگام تردد از مناطق مذکور را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه شهروندان از صعود به ارتفاعات نیز در این شرایط خودداری کنند اظهار کرد: روستاییان و عشایر از چرای دام و احشام در مناطق مرتفع، پرخطر و مستعد وقوع حوادث اجتناب داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به خودداری از تردد شناورهای سبک و تفریحی در شرایط نامساعد جوی و مواج شدن دریا تاکید کرد و از کشاورزان، باغداران و دامداران خواست در راستای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و بخش‌های مختلف کشاورزی اقدام لازم را انجام دهند.

حاجی زاده در پایان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم هشدارهای مدیریت بحران استان و همچنین دستگاه های متولی را جدی بگیرند و به آنها توجه کنند این هشدارها و توصیه ها به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین