کد خبر: ۲۲۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است مجلس در زمان‌بندی خود برای بررسی لایحه بودجه 99 کوتاهی نکرد و نقدهایی که در این رابطه به قوه مقننه وارد می‌شود، غیرمنصفانه است.
ناطقان: احمد مازنی با انتقاد از نقدهای "غیرمنصفانه‌ای که از سوی دوست و دشمن به مجلس وارد می شود" گفت: اکنون که در شرایط بحرانی خاصی به سر می بریم که باید در محیط کار، خانه و اجتماع با ویروس کرونا مقابله کنیم، روا نیست که برخی مسئولان نقد غیرمنصفانه درباره برخی نهادها داشته باشند بلکه باید به جای آن ارائه راهکار کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس تا پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه خلاف روال زمان‌بندی آیین نامه در رابطه با بررسی لایحه بودجه 99 اقدام نکرد، اظهار داشت: بعد از آغاز این بحران، ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مانع از برگزاری جلسات مجلس شد، چرا که به صلاح جامعه نبود.

وی افزود: اگر برگزاری جلسات علنی صحن ادامه پیدا می کرد، نمایندگان به این متهم می شدند که با دانش سازگاری ندارند و امکان دارد به ویروس کرونا مبتلا شده و عامل شیوع آن باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس تصمیم هیأت رئیسه مجلس که مطابق آیین نامه نیز بود، امسال به دلیل تلاقی زمانی بررسی لایحه بودجه در صحن علنی با زمان برگزاری انتخابات مجلس، مقرر شد لایحه بودجه بعد از انتخابات مجلس یازدهم به صحن بیاید که منع قانونی نیز نداشت و اگر شیوع این ویروس قابل پیش بینی بود قطعا تدبیر دیگری اندیشیده می شد.

مازنی اضافه کرد: در نهایت مقرر شد لایحه بودجه 99 به شیوه دیگری با استفاده از اذن رهبری بررسی شود و اختیارات تام به کمیسیون تلفیق داده شد که هم اکنون در دست بررسی و رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان است تا ایرادات آن اصلاح شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس هیچ راهی جز تعطیلی برای برگزاری انتخابات نداشت و هیچ کوتاهی و کم کاری بر اساس آیین نامه مرتکب نشده است لذا جایز نیست مسئولانی که مشروعیت جایگاه خود را از رای مجلس می گیرند، با دید غیر منصفانه به این موضوع نگریسته و اظهار نظر کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مازنی ، تعطیلی ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین