کد خبر: ۲۲۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
در ادامه ورود نیروهای آمریکایی به جنوب یمن با همدستی ائتلاف سعودی، 128 نظامی و افسرآمریکایی دیگر با یک هواپیمای نظامی به فرودگاه «عدن» منتقل شدند و یمنی‌ها این اقدامات را «اشغالگری نرم» واشنگتن خوانده‌اند.
ناطقان:  با گذشت پنج سال از جنگ یمن، آمریکا و متحدان آن دریافته‌اند که «مزدوران» آنها از تحقق اهداف آمریکایی در یمن ناتوانند و اکنون دنبال راه چاره هستند.

در همین زمینه وبگاه «انصارالله» اعلام کرد، در رروز سه‌شنبه (دیروز) یک هواپیمای نظامی آمریکایی وارد فرودگاه عدن در جنوب یمن شده و ۱۲۸ نظامی و افسر آمریکایی با تجهیزات کامل از آن پیاده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان مذکور قصد استقرار در پایگاه «العند» را دارند اگر چه هنوز در فرودگاه بین‌المللی عدن باقی مانده‌اند.

  این اقدام در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته ۱۱۰ نیروی آمریکایی به  «شبوه» و بندر «بلحاف» در جنوب یمن شدند و این نظامیان مجهز به ۱۰ بالگرد نظامی «بلک هاوک»، ۳۰ خودروی زرهی «هاروی» به علاوه ۴ پدافند هوایی پاتریوت بوده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، دو کشتی جنگی آمریکایی در بندر بلحاف مهم‌ترین بندر یمن برای صادرات گاز مایع لنگر انداخته است.

 وبگاه انصارالله سپس گزارش داد: هدف تحرکات گسترده آمریکا در استان‌های اشغالی یمن مقدمه‌چینی برای مداخله نظامی احتمالی و ساخت پایگاه‌های نظامی در خاک یمن است؛ همانطور که این تحرکات بر حقیقت حمله به یمن تأکید می‌کند و نشان می‌دهد تجاوزی آمریکایی-اسرائیلی است.

در ادامه این گزارش تصریح شده، نیروهای آمریکایی در بندر بلحاف تحرکات نظامی خود را به همراه نیروهای آمریکایی آغاز کرده‌اند؛ آنها همزمان با اعلام آغاز تمرین‌های مشترک توسط امارات، روند ماهیگیری در آب‌های منطقه‌ای در ساحل یمن را متوقف کرده‌اند. بنا به گفته منابع آگاه حدود سه هزار صیاد یمنی از ورود به این آب‌ها منع شده‌اند و هشدار دریافت کرده‌اند.

 ورود نیروهای آمریکایی به بلحاف در شبوه همزمان با اعلام ورود نیروهایی مشابه به عدن است؛ ۴۵۰ نظامی آمریکایی و انگلیسی در مأموریتی مبهم وارد عدن شده‌اند و نیروهای وابسته به امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» مدعی شده‌اند این اقدام با هدف «مقابله با تروریسم در جنوب یمن» است.

 دولت مستعفی یمن هیچ واکنشی به این تحرکات نظامی در عدن و بلحاف نداشته است، بر این اساس کارشناسان می‌گویند دولت هادی از ورودی نیروهای مذکور آگاه بوده است.

 واکنش استاندار شبوه

«احمد بن الحسن» استاندار شبوه همدستی ائتلاف سعودی-آمریکایی برای ورودی نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف را به شدت محکوم کرد. 

وی گفت، ورود نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف لکه ننگی بر پیشانی ائتلاف و دلیلی بر آن است که آمریکا در پشت پرده پنج سال جنگ یمن است. تلاش‌های امارات و عربستان سعودی برا یاجاد پایگاه نظامی در سواحل بلحاف تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی یمن و نقض آشکار حاکمیت آن است.

  استاندار شبوه تأکید کرد، انتقال نیروهای آمریکایی به بندر بلحاف «اشغالگری نرم» به بهانه مبارزه با تروریسم است و «برگ تروریسم» امروز به یک پوشش تبدیل شده و کشورهای عضو ائتلاف، گروه‌های تروریستی را در استان‌های مختلف یمن در آغوش گرفته‌اند و به سران القاعده و داعش درجه نظامی، سلاح پیشرفته و حقوق ماهیانه از ریاض می‌دهند.

در همین زمینه، هفته گذشته منابع آگاه اعلام کردند که ۴۵۰ سرباز آمریکایی با هماهنگی امارات وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند. بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، این ۴۵۰ نظامی آمریکایی در ارتباط با تلاش‌های واشنگتن برای استقرار سه هزار نیرو در جنوب یمن به بهانه «مبارزه با تروریسم» وارد عدن شده‌اند.
منبع: فارس
برچسب ها: امریکا ، یمن ، ناطقان ، عدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین