کد خبر: ۲۲۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مدیرکل پزشکی‌قانونی استان زنجان گفت: الکل در دین مبین اسلام، حرام است و در طب پزشکی نیز مصرف آن برای درمان بیماری‌ها از جمله بیماری کرونا، توصیه نمی‌شود.
ناطقان: مهرداد ستاره ظهر امروز (۲۸ اسفند) در جمع خبرنگاران در رابطه با مصرف الکل، اظهار کرد: همانطور که الکل در دین مبین اسلام، حرام است در طب پزشکی نیز مصرف آن برای درمان بیماری‌ها، توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از سلامت جسمی خود مراقبت کرده و برای درمان کرونا از الکل استفاده نکنند، افزود: استفاده از الکل‌های تقلبی می‌تواند عواقب وخیم و کُشنده‌ای را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند و مصرف الکل نه تنها برای بیماری کرونا، بلکه برای درمان سایر بیماری‌ها نیز توصیه نمی‌شود، بنابراین به هیچ عنوان از الکل برای درمان این بیماری استفاده نشود.

این مسئول با اشاره به اینکه گزارش‌هایی در برخی از استان‌ها نشان‌دهنده میزان مرگ و میر ناشی از مصرف الکل صنعتی است، خاطرنشان کرد: بیشتر این مسمومیت‌ها ناشی از باور غلط مردم در رابطه با بیماری کرونا بوده و سیستم بهداشتی و درمانی را مستاصل کرده که خوشبختانه گرایش به الکل و رفتارهای مشابه در استان زنجان خیلی کم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین