کد خبر: ۲۲۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
ناطقان: بلاهت، بلاهت است. چه لیسنده حرم در قم و مشهد باشد، چه آنکه پیروزمندانه از سد راهداری می‌گذرد تا به سفر برود. بلاهت، بلاهت است، چه  مدعی دینداری با شکستن در حرم انجامش دهد، چه رقصنده در چهارشنبه سوری!

بلاهت، بلاهت است، چه روزنامه‌نگاری و مسئولی انجامش بدهد که با سفیدنمایی و عادی‌سازی شرایط به خیالش دارد به مردم کمک می‌کند و چه اهل رسانه‌ای که مردم را از قحطی می‌ترساند و زمینه‌ساز حمله به فروشگاه‌ها می‌شود.

دفاع از هر بلاهتی، تحت هر عنوانی، شریک شدن در آن است. آدم ابله شاید آگاهی نداشته باشد اما کسی که با هوشمندی از بلاهت دفاع می‌کند، شریک اوست.

ویدئوها و عکس‌ها و آمار ناشی از جشن و دورهمی و زخمی‌های چهارشنبه‌سوری تکاندهنده است. این دیگر ربطی به لیسندگان و حامیان تفکر آنها ندارد، که اتفاقاً آنها از اساس با این جشن مخالفند، این کار را کسانی انجام دادند که «عموماً» منتقد دولت و حاکمیت هستند.

این کار نه اسمش مبارزه مدنی است و نه تلاش برای احیای سنت‌های ملی. سلب آرامش و آسایش مردم با پرتاب بمب و نارنجک است و اسباب شرمساری #کوروش و #داریوش و نیاکان باستانی.

این کار اسمش بلاهت و لج‌بازی است. بازی کردن با سلامت جامعه است، دفاع از آن هم تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

الان پانصد، ششصد نفر در نتیجه این ترکاندن‌ها، زخمی شدند و بار اضافی بر دوش کادر درمانی گذاشتید آرام‌تان گرفت؟ سنت آریایی‌تان را به جا آوردید؟ واقعاً این جنگ خیابانی که اسمش را چهارشنبه‌سوری گذاشته‌اید با «پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک» ارتباطی دارد؟

حتی گر با نظام مشکل داریم و رفتارش در به رسمیت نشناختن چهارشنبه سوری را نمی‌پسندیم، دشمن سلامت خودمان و اطرافیان‌مان نباشیم.

دست از این لج‌بازی و مقاومت مقابل هر تصمیم دولتی برداریم. شریک قتل عزیزان‌مان نشویم، شرایط فعلی نه وقت زیارت دسته‌جمعی است، نه رقص و دورهمی و دید و بازدید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین