کد خبر: ۲۲۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اعطای مرخصی به ۹۰ هزار زندانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، در رابطه با عفو نوروزی اخیر نیز گفت: طبق برآوردها، حداقل ۱۰ هزار نفر مشمول عفو خواهند شد.
ناطقان: به نقل از قوه قضاییه، علی باقری کنی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه در برنامه فرمول یک با اشاره به اعطای مرخصی به ۹۰ هزار زندانی در راستای بخشنامه اخیر قوه قضاییه و پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: این اقدام باعث شده در خیلی از کشور‌ها مثل انگلیس و ایتالیا این مطالبه برای مردم ایجاد شود که چرا حکومت آن‌ها کاری که ایران کرده، انجام نداده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در این دوره علاوه بر اجرای عدالت که وظیفه حکومت است، در بسط کرامت و نقش آفرینی در قامت پدر مردم و ملت، تلاش می‌کند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه در رابطه با عفو نوروزی اخیر نیز گفت: طبق برآوردها، حداقل ۱۰ هزار نفر مشمول عفو خواهند شد که در این عفو علاوه بر مشمول قرار گرفتن محکومان امنیتی، تسهیلاتی برای زنان زندانی فراهم شده است.

باقری کنی در رابطه با تحریم‌های دارویی، با بیان اینکه تحریم‌ها اساسا ظالمانه، غیرقانونی و زورگویانه است، ادامه داد: آمریکا این تحریم‌ها را وضع کرده، ولی نکته مهم این است که برخی کشور‌های هم‌پیمان آمریکا به ویژه اروپایی‌ها آن را اجرا می‌کنند و این مسئله به دارو و تجهیزات پزشکی و غذا هم رسیده است، علیرغم اینکه طبق مقررات بین المللی، این موارد نباید مورد تحریم قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دامنه تهاجم و تروریسم اقتصادی که آمریکایی و پیرو آن اروپایی‌ها اعمال می‌کنند این عرصه را هم در بر گرفته است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از کشور‌های اروپایی بانی قطعنامه حقوق بشری علیه ایران می‌شود بعد همین کشور جلوی صادرات پانسمان‌ مخصوص بیماران پروانه‌ای را گرفته است. کشور‌هایی که جلوی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را به ایران می‌گیرند ناقض حقوق بشر نیستند بلکه قاتل خود بشرند و این تحریم‌ها بدون تبعیض در مورد همه مردم ایران اجرا می‌شود.

باقری کنی یادآور شد: اروپایی‌ها که ادعای حقوق بشر دارند باید خجالت بکشند که اینگونه از سیاست‌های ظالمانه آمریکا تبعیت می‌کنند و در این مقطعی که همه درگیر کرونا هستند دست از این کار غیرقانونی و ضد انسانی برنمی‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌هایی که در مورد کرونا با ایران همکاری نمی‌کنند مسئول شیوع کرونا در دنیا هستند چراکه کرونا یک بیماری مسری است، گفت: یکی از مواردی که چینی‌ها در مورد آمریکا مطرح کردند این بود که احتمالا عامل تولید ویروس بودند و با اینکه جلوی ورود دارو و تجهیزات مربوط به کرونا به ایران را می‌گیرند این ذهنیت تقویت می‌شود که هم آن را تولید کردند و هم نمی‌خواهند از بین برود و نباید جامعه جهانی در مورد این موضوع ساکت باشد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: در دروه اخیر یکی از کشور‌های اروپایی تجهیزات برای ایران در مورد کرونا فرستاده است که شامل ۱۰۰ چکمه است و این‌ها یک چنین موجوداتی هستد. باید همه تلاش‌های دیپلماتیک برای اینکه اقدامات ضد انسانی این‌ها در دنیا برجسته شود، صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر در چند روز گدشته به مسئولان مراجع بین المللی و اروپایی نامه نوشته و عنوان کردم شما که جلوی ورود دارو  را می‌گیرد شریک جرم آمریکا هستید که این بیماری از بین برود و باید پاسخگو باشید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین