کد خبر: ۲۲۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
رییس کل بانک مرکزی:
عبدالناصر همتی افزود: اتفاقات امروز که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد کرده، گواهی است بر اینکه بانک مرکزی ایران در حد توان خود توانسته بسیاری از ضربه‌ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد تا حد زیادی جلوگیری کند.
ناطقان: عبدالناصر همتی امروز در پستی اینستاگرامی اظهار کرد که سال ١٣٩٨، سال بسیارسختی بود. کشورمان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای، آماج شدیدترین طوفان‌های اقتصادی قرار گرفت که هر کدام برای از هم گسستن و فروپاشی یک اقتصاد کفایت می‌کرد.

وی گفت: تحریم‌های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی و در آخر گسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که هم باید ثبات اقتصادی را تامین و هم این شوک‌ها را خنثی می‌کرد.

به گفته همتی، بانک مرکزی با کمک دولت و حمایت‌های بی‌بدیل همه ارکان کشور تا به امروز این آزمون را با توجه به همه دشواری‌ها و شرایط سخت حاکم، پشت سر گذاشته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: اتفاقات امروز که در کشورهای توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهای سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها وارد کرده، گواهی است بر اینکه بانک مرکزی ایران در حد توان خود توانسته بسیاری از ضربه‌ها را خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد تا حد زیادی جلوگیری کند. هم‌زمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور، چه در بخش ارز و چه در بخش پول اتفاق افتاده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد.

وی گفت: همکاران من تمام تلاش خود را کردند ولی با این حال، صمیمانه از تک تک مردم بابت تمام کاستی‌ها پوزش می‌خواهم و هم‌زمان نیز بابت حمایت‌هایشان از بانک مرکزی قدردانی می‌کنم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین