کد خبر: ۲۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
بادام زمینی دارای خواص زیادی است که مصرف متعادل آنها در طول روز توصیه می شود.
ناطقان: نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کره بادام زمینی گفت: افراد برای تهیه کره بادام زمینی به منظور به دست آمدن محصول نرم و مورد پسند عامه در بازار نمک و شکر زیادی به آن اضافه می‌کنند که مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

او افزود: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کره‌های بادام زمینی از بادام زمینی تشکیل شده اند. ۸۰ درصد کره بادام زمینی اسید چرب غیر اشباح و ۲۰ درصد  آن را اسیدچرب اشباح تشکیل شده است که زیاد بودن اسید‌های چرب غیر اشباح می‌تواند معایب اسید‌های چرب اشباح آن‌ها را برطرف کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: شاید بتوانیم بگوییم بادام زمینی یکی از بهترین مغز‌هایی است که میزان پروتئین آن به نسبت دیگر مغز‌ها بالاتر است. به همین دلیل افراد ورزشکار، افرادی که رژیم دارند و کسانی که بدنشان پروتئین کمی دارد به منظور کاهش اشتها می‌توانند از بادام زمینی یا کره آن استفاده کنند.

جوزدانی ادامه داد: ترکیب سیب و کره بادام زمینی در کشور‌های دیگر نقش بسیار زیادی در سیرکنندگی افراد دارد و همانند بیسکوییت جایگزین مناسبی برای برنامه‌های غذایی افراد است.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به میزان پتاسیم موجود در کره بادام زمینی اظهار کرد: بادام زمینی‌ها پتاسیم بالایی دارند و میزان پتاسیم آن‌ها دو برابر میزان سدیم است؛ بنابراین مصرف کره بادام زمینی برای بیماران قلبی و کسانی که فشار خون بالایی دارند بسیار مفید است.

جوزدانی گفت: توصیه ما این است که مغز‌ها به صورت خام مصرف شوند و از آنجایی که بادام زمینی‌ها به هنگام تفت داده شدن نمک زیادی را در پوست خود جمع می‌کنند بهتر است هنگام مصرف پوست آن را دور بیندازند و در صورت تمایل به مصرف کره بادام زمینی کم نمک‌ترین آن را انتخاب کنند.
بادام زمینی چه ویتامین هایی دارد؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ویتامین E موجود در بادام زمینی گفت: بادام زمینی‌ها همانند سایر مغز‌ها مقدار قابل توجهی ویتامین E دارند و به علت آنتی اکسیدان موجود برای مبتلایان به کبد چرب به خصوص در زمان آلودگی هوا توصیه می‌شود.

جوزدانی تصریح کرد: کلسیم، منیزیم، ویتامین D و روی از ترکیب‌هایی هستند که در ساختار استخوان‌های ما نقش دارند و بادام زمینی یکی از منابع خوب منیزیم است؛ پس مصرف روزانه آن‌ها به میزان تعادل توصیه می‌شود.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به فیبر‌های موجود در منیزیم اظهار کرد: فیبر‌های موجود در بادام زمینی به سلامت دستگاه گوارش ما کمک می‌کنند و اگر افرادی که از مشکلات مختلف گوارشی رنج می‌برند، می‌توانند از بادام زمینی استفاده کنند.

جوزدانی ادامه داد: مصرف بادام زمینی برای بعضی از افراد به خصوص کودکان آلرژی زاست، اما بانوان باردار و مادران شیرده به راحتی می‌توانند از بادام زمینی و کره آن استفاده کنند. توصیه می شود این مادران به میزان نصف قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک قاشق غذا خوری مغز آن را در صورتی که کودکشان به آن حساسیت ندارد، استفاده کنند.
برچسب ها: خواص ، کره ، بادام زمینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین