کد خبر: ۲۲۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به ادعای آمریکا درباره موارد کرونا در ایران و آمادگی برای کمک به ایران در این زمینه، گفت: برای کمک به آمریکا اعلام آمادگی می کنیم و اگر ترامپ و پمپئو ادعای حقوق بشری دارند و راست می گویند، تحریم‌ها را بردارند.
ناطقان: دکتر علیرضا رییسی در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درباره نگرانی برخی مادران باردار جهت مراجعه به بیمارستان‌ها به منظور زایمان، گفت: خدمات سطح یک مانند واکسیناسیون، مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از سالمندان، نوزادان و گروه‌های سنی مختلف توسط مراکز بهداشتی همچنان برقرار است و روز گذشته نیز در این زمینه دستورالعملی ابلاغ کردیم که مراکز بیشتری باز باشند؛ البته امسال تعطیلی در بخش بهداشت و درمان نداریم بنابراین خدمات مراقبتی برای مادران باردار همچنان طبق روال گذشته برقرار است.


وی درباره زایمان در بیمارستانها نیز گفت: در استانها برخی بیمارستانها ویژه کروناست و بیمارستانهای دیگر کما فی السابق خدمات شان را ارایه میدهند و از جمله این خدمات زایمان است که اقداماتش در بخشهای مربوطه مانند گذشته انجام می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
 

ابلاغ پروتکل درمانی مادران باردار مبتلا به کرونا


رییسی درباره مادران باردار مبتلا به کروناویروس نیز گفت: این مادران نیز در اتاق ایزوله مراقبت می‌شوند و طی همین مدت نیز تعداد زیادی از مادران باردار مبتلا به کرونا، به صورت سزارین و یا طبیعی زایمان داشتند. پروتکل درمان ویژه مادران باردار نیز به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ترددهای اعلام شده از سوی پلیس و برنامه احتمالی وزارت بهداشت برای تشدید نظارت ها، گفت: برنامه اصلی ما همچنان استراتژی در خانه ماندن است. البته حدود ۱۱ استان موارد توصیه شده را رعایت کردند و کاهش آمار ابتلا در این استان ها شاهد این موضوع است که جای تشکر دارد اما در عین حال مباحث از سوی برخی افراد نیز رعایت نشده و شاهد مسافرتهای آنها هستیم. بر همین اساس در خروجی استان‌ها تب سنجی از مسافران انجام می شود و در حال بررسی هستیم تا برنامه‌ای هم برای بازگشت این افراد داشته باشیم و در جلسه شنبه ستاد مقابله با کرونا، تمهیدات لازم برای بازگشت این افراد نیز تصمیم گیری خواهد شد.


علت تفاوت در هزینه‌های بستری و تست کرونا


رییسی همچنین درباره علت تفاوت در هزینه‌های بستری و تست کرونا از سوی مراکز درمانی، گفت: این موضوع که تمام درمان کرونا تحت پوشش بیمه باشد، مصوب و ابلاغ شده است که اقدام مهمی در این زمینه بود و در حال انجام است.


وی در این باره توضیح داد: از طرفی ممکن است بسیاری از مبتلایان کرونا که به بیمارستان مراجعه می کنند دارای بیماری زمینه‌ای نیز باشند و بر همین اساس علاوه بر پروتکل درمان و تشخص کرونا، ممکن است خدمات اضافه‌تری نیز گرفته باشند که هزینه این خدمات محاسبه شده است. در هر صورت با مصوبه بیمه‌ای اخیر، یکسان سازی در هزینه‌ها انجام خواهد شد اما اگر مورد تخلفی هم وجود داشته باشد، قابل بررسی است و پیگیری خواهد شد.

پاسخ معاون وزیر بهداشت به ادعای آمریکا:
برای کمک به آمریکا آماده‌ایم / اگر راست می گویید تحریم‌ها را بردارید


معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره موارد کرونا در ایران و ادعای واشنگتن مبنی بر کمک به ایران در این زمینه، گفت: اولا که از همین تریبون برای کمک به آمریکا اعلام آمادگی می کنیم. بهتر بود به جای پمپئو، فردی متخصص در این زمینه صحبت می‌کرد که بتوانیم از نظر علمی پاسخ وی را بدهیم. سیستم بهداشت و درمان آمریکا سیستمی بسیار ناتوان است؛ البته ما به عنوان کشوری مسلمان از گرفتاری هر کشور و ملتی، ناراحتیم اما اگر مخفی کاری هم باشد قطعا از سوی آمریکا رخ می دهد. دُم خروس دارد می زند بیرون که در آمریکا چه خبر است و ترامپ نیز اطلاع رسانی در این زمینه را به خود و دولت منحصر کرده است.

وی افزود: در هر صورت ما وارد این بازی‌های سیاسی نمی شویم اما از نظر علمی می گویم که چنین چیزی نیست و مطمئن باشید که هفت یا هشت ماه آینده مشخص می شود که کدام کشورها پنهان کاری کرده و کدام کشورها شفاف عمل کرده‌اند. اگر ترامپ و پمپئو راست می‌گویند و ادعای حقوق بشری دارند، تحریم ها را بردارند؛ چراکه تنها کمکی که شاید بتوانند در این شرایط داشته باشند، همین موضوع است و اینکه پمپئو خود داوطلب تست واکسن کرونا شود که در این صورت کمک بزرگی به جامعه بشریت کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین