کد خبر: ۲۲۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
این روزها بیشتر صحبت ها از بیماری کرونا می باشد که باعث نگرانی بسیاری از افراد شده است، اگر شما هم استرس کرونا دارید حتما این مطلب را بخوانید.
ناطقان: افزایش فشار بر سیستم درمانی

ترس و استرس بیش از حد باعث حساسیت بیش از حد افراد می‌شود به صورتی که بسیاری از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند به بیماری مبتلا شده اند بنابراین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌روند. رفتن به مراکز درمانی در صورتی که علائم بیماری را نداشته باشید باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی خواهد شد.


 

تضعیف سیستم ایمنی

ترس و اضطراب سبب تضعیف سیستم ایمنی و سرکوب سیستم دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود.



اختلالات روانی

ترس و نگرانی از ابتلا به این یبماری در بیماران اعصاب و روان، اختلالات روانی به وجود می‌آورد.

 

افزایش شایعات

اضطراب و استرس زیاد بیش از حد سبب می‌شود افراد شایعات را بیشتر قبول کنند و خود به شایعات دامن بزنند تا بتوانند کمی از ترس و نگرانی خود بکاهند.

 

استرس بیش از حد نسبت به آلوده شدن به ویروس،‌ اختلال وسواس جبری بوجود خواهد آورد،‌ در زمانی که اضطراب و استرس مبتلا شدن به بیمار تمام وجود فرد را فراگرفت از ترس اینکه آلودگی به سراغش نیاید مدام دستان خود را هر لحظه با ژل و یا مواد ضدعفونی می کند و این در حالی که اصلا نیاز نیست این کار با هر شک و تردید به آلوده شدن،‌ انجام شود.   

برای کاهش فشار عصبی در شرایط بحرانی گاهی از یاد می بریم که به هر حرفی که از رسانه‌ها اعلام می شود نباید اطمینان کرد، از این رو ذهن و روان گاهی دوست دارد چیزهایی را پررنگ‌تر ببیند، حواسمان به این توانایی آسیب‌رسانِ مغز و اعصاب باشد.

 

وضعیت ترس سیستم ایمنی بدن را از بین می برد. وقتی ترس را به دوستان و اعضای خانواده خود انتقال دهید، تقریباً شبیه به انتشار میکروب به آنها است. شما نمی خواهید مردم با شما چنین کنند. پس نباید این کار را با افراد دیگر نیز انجام دهید.

 

بنابراین، دقیقاً مانند لبخند یا خمیازه، ترس نیز می تواند مسری باشد که در شرایط فعلی و در این مواقع بهتر است نگذاریم حس ترس به دیگران منتقل شود.

 

شایعات مرتبط با کرونا که موجب استرس شما خواهد شد.



راهکارهای مقابله با استرس کرونا:

– اجتناب از شنیدن اخبار کذب و پیگیریِ رسانه‌های غیرمعتبر

– پذیرش احساسات خود، از جمله ترس و اضطراب؛ نوشتن درونیات، صحبت با دیگران و نیز انجام اعمال آرامش‌بخش مثل عبادت و مدیتیشن می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

– انجام فعالیت‌های روزانه، به شکل و شمایل مطمئن از منظر بهداشت فردی و به تعویق نینداختن آن‌ها؛ برای آرامش‌بخشی به ذهن و دور کردن آن از مسائل نگران‌کننده

– دوری کردن از تغییرات و کارهایِ غیرضروری؛ به منظور کاهش سطح نگرانی و استرس

– اندیشیدنِ بعضی تمهیدات برای آرامش‌بخشی به خود و دیگران
برچسب ها: کرونا ، استرس ، ناطقان ، ترس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین