کد خبر: ۲۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
مشاور اسبق رئیس جمهور :
اکبر ترکان مشاور اسبق رئیس جمهور با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا در ایران گفت: ایران در شرایط سختی برای تأمین مایحتاج پزشکی و دارویی قرار دارد. این آزمون بزرگی برای نهادهای بین‌المللی است که نشان دهند آیا شخصیت مستقلی از ایالات متحده دارند و یا حتی در این شرایط نیز با سیاستی منفعلانه همسو با این کشور در پیش خواهند گرفت و سیاست‌های خصمانه این کشور را بر سلامت و جان مردم ترجیح می‌دهند.
ناطقان: اکبر ترکان مشاور اسبق رئیس جمهور با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا در ایران گفت: ایران در شرایط سختی برای تأمین مایتاج پزشکی و دارویی قرار دارد. این آزمون بزرگی برای نهادهای بین‌المللی است که نشان دهند آیا شخصیت مستقلی از ایالات متحده دارند و یا حتی در این شرایط نیز با سیاستی منفعلانه همسو با این کشور در پیش خواهند گرفت و سیاست‌های خصمانه این کشور را بر سلامت و جان مردم ترجیح می‌دهند.

وی افزود: آنچه تا به امروز بر همگان ثابت شده است این است که این اکثریت کشورها نمی‌توانند به صورت مستقل عمل کنند و اعمال نفوذ آمریکا بر آن‌ها همواره وجود داشته است و این امر در روزهای بحرانی نیز گویا پایان نخواهد یافت. با وجود تمامی این تفاسیر این تلاشی است که باید در راستای جبران تمامی کاستی‌ها و به‌خاطر مردم انجام شود .

اکبر ترکان مشاور اسبق رئیس جمهور در گفت‌وگو با «خط اعتدال»: تحریم آزمونی برای جامعه جهانی است

ترکان تصریح کرد: از سوی دیگر دستگاه دیپلماسی باید در چارچوب قوانین بین‌المللی به کمک عرصه‌های اقتصادی و بهداشتی آید و درخواستی که از سازمان ملل برای تحریم‌ها داشته است نیز در همین راستا بوده و می‌تواند کمک بسزایی در این عرصه باشد. قوانین بین‌المللی نوشته‌ها و نانوشته‌هایی دارد که متاسفانه در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم بیشتر موارد نانوشته بر روابط کشورها حکمفرما بوده است و این نیز باز هم نشات گرفته از نفوذ برخی کشورهاست. با وجود این اعمال نفوذها مقامات کشور ما نباید در این عرصه پا پس گذاشته و باید تمام اقدامات لازم را انجام دهند. هم در عرصه حقوقی و هم در عرصه سیاسی باید به دنبال گرفتن حق ملت باشند.

مشاور اسبق رئیس جمهور تصریح کرد: در گام نخست نیاز است که به نهادهای بین‌المللی به‌خاطر این تحریم‌های ظالمانه شکایت شود که گاهی اوقات می‌تواند کارساز باشد. در این برهه زمانی شاید دیپلماسی و سیاست بیشتر به نتیجه نزدیک باشد اما آنچه که مشخص است صحبت‌های برخی مقامات غربی در این راستا صرفا تبلیغاتی بوده است و رفتار این کشورها در خاورمیانه میزان صداقت آن‌ها را به نحوی نشان می‌دهد. هیچ‌گاه این کشورها نسبت به یمن، فلسطین و سوریه صادق نبوده‌اند و صرفا یک ژست حقوق بشری گرفته اما در عمل در راستای نابودی مردم گام برداشته‌اند. بنابراین گفته‌های مقامات این کشورها به‌خصوص مقامات ایالات متحده را در این برهه زمانی می‌توان صرفا تبلیغاتی دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین