کد خبر: ۲۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
یک خبرگزاری غربی می‌گوید وزیر خارجه آمریکا برای وساطت میان «غنی» و «عبدالله» که هر دو ادعای ریاست‌جمهوری دارند و در راستای تسهیل روند گفتگوها با طالبان، به افغانستان رفته است.
ناطقان: به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که امروز صبح در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شد؛ دیدارهای جداگانه‌ای با اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رقیب سیاسی وی داشت.

به گفته یک منبع آگاه، هدف از این سفر میانجیگری بین غنی و عبدالله برای خاتمه دادن به بحران سیاسی است که مانع از تداوم مذاکره با طالبان در قالب گفتگوهای بین‌الافغانی می‌شود.

قرار است بعداً پمپئو دیداری مشترک با حضور هر ۲ رقیب داشته باشد.

گفتنی است عبدالله عبدالله که مدیر اجرایی دولت پیشین کابل است؛ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، از تشکیل دولت فراگیر خبر داد و ریاست جمهوری غنی را زیر سوال برد.

سفر پمپئو به افغانستان همزمان با نخستین دیدار نمایندگان کابل-طالبان با هدف تسهیل روند تبادل زندانیان انجام شد.

تبادل زندانیان از پیش‌شرط‌ های طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین