کد خبر: ۲۲۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
میکروبلیدینگ ابرو روشی است که امروزه برای زیبایی و پرپشتی ابروهای افرادی که ابروی نازکی دارند افزایش یافته اما این روش عوارض خطرناکی دارد که از آن ها بی خبرند.
ناطقان: چندین سال است که کلمه " میکروبلیدینگ" را می شنوید ، این یک روش خال کوبی و تاتو است که باعث می شود نواحی خالی ابرو را پر کند.بر خلاف یک تاتوی سنتی, که دائمی است, رنگ آن ممکن است تا 3 سال باقی بماند و محو نشود این به دلیل استفاده از ابزارهای مختلف و مقدار کم رنگدانه است.

میکروبلیدینگ ابرو چیزی جز همان روش مجرمان زندان برای طراحی روی بدنشان نیست و یکی از روشهای غلطی است که عوارض خطرناکی را در پی دارد.برای افرادی که ابرو های نازک دارند و به دنبال چیزی هستند که ابروهایشان را پرتر و زیبا تر نشان دهد,این ممکن است یک گزینه باشد که در این بخش از دنیای مد نمناک باید درباره این روند جدید, از جمله حقایق, هزینه ها و ریسک های مرتبط بدانید.

میکروبلیدینگ چیست؟

روشی است که با بهره گیری از بلید یا همان تیغ، پوست را برش داده و رنگ را به لایه های زیرین پاره شده انتقال می دهند. با پارگی اپیدرم، رنگ به میزان بسیار بیشتر و با عمق نفوذ بالاتر به لایه های زیرین پوست انتقال می یابد و راز انتقال رنگ، در میکروبلیدینگ نیز به همین دلیل است.

گفته می شود که فرآیند میکروبلیدینگ ابرو ها را به صورت طبیعی میکشد، اما این فرآیند به طور معمول کمی زمان می برد تا کامل شود. روش اولیه ممکن است تا چند ساعت طول بکشد و بعد از ترمیم اولیه, ابرو ها تیره تر خواهند شد. ممکن است که رنگ پس از چند هفته محو شود و یا ممکن است که نیاز به ترمیم داشته باشد.
هر آنچه که باید در مورد میکروبلیدینگ ابرو دانست:

تمام روش های آرایشی شامل میکروبلیدینگ و آرایش های دائمی, خطرات احتمالی مرتبط با آن ها را دارند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید، مواد افزودنی رنگی استفاده شده در این شیوه های آرایشی را FDA تنظیم و تضمین نمی کنند.

بنابراین لازم است قبل از انجام یک فرآیند, از خطرات ناشی از آن آگاه باشیم. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد آن فکر کنیم, سالنی است که این کار را انجام خواهد داد. شخصی که این کار را انجام می دهد باید یک متخصص مجاز باشد که آموزش مناسبی را دیده است و به روز می باشد.

به طور کلی, سالن های دارای مهارت بالا و دارای مجوز و با کیفیت بالا و اسپا دارای مجوز می باشند, اما شخصی که می خواهد این کار را انجام دهد باید اعتبار هر فرد را قبل از رفتن چک کند و حتی از کسانی که قبلا پیش این شخص چنین کاری را انجام داده است، تحقیق کند.

عوارضی که ممکن است پس از میکروبلدینگ ابرو اتفاق بیفتد:

واکنش آلرژیک:

در حالیکه واکنش های آلرژیک مربوط به رنگدانه های آلی استفاده شده در این روش نادر هستند, اما ممکن است رخ دهد. بنابراین چنانچه در بخش دنیای مد نمناک اشاره شده است مهم است که بپرسیم آن ها از چه نوع رنگدانه ای استفاده می کنند و امکان بروز چه آلرژی هایی وجود دارد.

عفونت:

از زمان پاره شدن پوست توسط میکروبلیدینگ, خطر جدی برای انتقال بیماری های عفونی از جمله عفونت hiv و عفونت های پوستی وجود دارد. ابزارها و سایر تجهیزات استریل نشده، باعث ریسک های اصلی انتقال عفونت هستند. لازم به ذکر است که تمام تجهیزات قبل از شروع میکروبلدینگ، استریل شوند.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

نیمه دائمی:

اگر میکروبلیدینگ اشتباه انجام شود, نمی توان به راحتی پوشش داد. اگر این اتفاق بیافتد, فرد احتمالاً هزینه های اضافی را برای مدیریت و اصلاح روند متحمل می شود. بهترین راه برای اطمینان از این که این روش به درستی انجام می شود, بررسی سوابق بیماری ها و نوع پوست فرد است.

ریسک ها:

با توجه به SPCP، احتمال بروز مشکلات با روش های آرایش دائمی وقتی که همه استانداردهای بهداشتی را هم رعایت می کند، بسیار نادر است. مشکلات پزشکی نیز ممکن است به مراقبت های بعد از رسیدگی مرتبط باشند, اما این خطرات زمانی کاهش می یابد که فرد دستورالعمل های لازم را به درستی رعایت کند و مو به مو انجامشان دهد.

منع استفاده و انجام میکروبلدینگ ابرو در چه مواقعی است؟

    در دوران بارداری و شیر دهی
    آفتاب سوختگی
    دیابت
    بیماری های سختی مانند سرطان
    علائم و داشتن بیماری های پوستی
    اختلالات خونی

آماده سازی برای انجام میکروبلدینگ ابرو:

    از نوشیدنی های کافئینی در آن روز پرهیز کنید.
    قبل از انجام آن ابروهایتان را سایه یا مداد نکشید.
    سه روز قبل از انجام آن، برنزه نکنید
    دو روز قبل از قرار، وکس نکنید و ابرو بر ندارید.
    اجتناب از پیلینگ شیمیایی پوست و سایر درمان های قوی صورت برای حداقل دو هفته قبل از فرایند.
    قبل از عمل, موهای خود را بشویید و درست کنید، زیرا ابرو نباید حداقل 7 روز با آب تماس داشته باشد.

رعایت نکات قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو

سایر اسپاها و سالن ها, مجموعه مشابهی از دستورالعمل ها را برای آماده سازی دارند, که ممکن است شامل این موارد باشد:

    قطع مصرف ویتامین A (رتینول) و تزریق بوتاکس از 1 ماه قبل.
    توقف مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E, حداقل یک هفته قبل از عمل.
    اجتناب از مصرف آسپرین و ایبوپروفن برای تسکین درد (مانند این نوع داروها).
    ورزش نکردن در آن روز.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین