کد خبر: ۲۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
قانونگذاران کوزوو به دولت نخست وزیر این کشور رای عدم اعتماد داده و به این ترتیب دولت منحل شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، عدم رای اعتماد پارلمان کوزوو به آلبین کورتی، نخست وزیر باعث بحران سیاسی در این کشور شده و این در حالیست که کوزوو تلاش می‌کند تا گسترش کروناویروس را متوقف کند.

دولت کورتی با ۸۲ رای مخالف در پارلمان ۱۲۰ کرسی این کشور ساقط شد و نتوانست از رای عدم اعتماد جان سالم به در ببرد؛ وی کمتر از دو ماه در راس امور بود.

هنوز مشخص نیست که دولت چگونه به کار خود ادامه می‌دهد چون به دلیل شیوع این بیماری ویروسی نمی‌توان انتظار برگزاری انتخابات زودهنگام را داشت.

دولت پس از مناقشه بر سر اینکه آیا باید وضعیت فوق‌العاده برای مقابله با کروناویروس اعلام شود یا خیر، منحل شد؛ زمانیکه یکی از شرکای دولت ائتلافی به نام حزب لیگ دموکراتیک کوزوو پیشنهادی را برای عدم رای اعتماد مطرح کرد چون نخست وزیر یکی از اعضای این حزب را که وزیر کشور است از کار برکنار کرد.

وزیر کشور از درخواست رئیس جمهوری برای اعلام وضعیت فوق‌العاده به منظور مقابله با ویروس کرونا حمایت کرد و نخست وزیر هم گفت که چنین اقدامی توجیهی ندارد.

یکی دیگر از اعضای این حزب نیز گفته است: با برکناری این وزیر بدون رایزنی، نخست وزیر دولت ائتلافی را در هم شکسته است.

در مجموع ۷۱ تن در کوزوو به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند. یک نفر هم در ارتباط با این بیماری جان خود را از دست داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین