کد خبر: ۲۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
رجبی گفت: با توجه به ظاهر مشابه قارچ‌های سمی و پرورشی، افراد باید از خوردن قارچ در رویشگاه‌های جنگلی اجتناب کنند.
ناطقان: مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی نسبت به مصرف قارچ‌های وحشی و خود رو در جنگل‌ها و مراتع هشدار داد و گفت: قارچ‌های سمی در دنیا وجود دارند و افراد سودجو و فرصت‌طلب با تهیه آن از جنگل و روستاها اقدام به فروش آن با قیمت‌های بالا در بازار می‌کنند.

او افزود: مصرف‌کنندگان تصور می‌کنند که قارچ‌های وحشی همانند قارچ‌های پرورشی قابل استفاده هستند، در حالیکه قارچ‌های سمی شناخته شده نیستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فصل بهار قارچ‌های وحشی در جنگل و بیابان به وفور پیدا می‌شوند، بیان کرد: افراد سودجو پس از جمع آوری قارچ‌های وحشی از جنگل و بیابان اقدام به فروش محصول در جاده‌ها می‌کنند و از آن جا که آسیب این قارچ‌ها کمتر از کرونا نیست و در سال‌های گذشته صدها نفر از مصرف آن دچار آسیب شدند، توصیه می‌شود که افراد قارچ مورد نیاز را از مغازه‌های پروتئینی خریداری کنند.
افراد از دست زدن به قارچ‌های موجود در جنگل اجتناب کنند

رجبی ادامه داد: با وجود آنکه از نظر ظاهری تفاوتی بین قارچ بیابانی و پرورشی نیست، به افراد توصیه می‌شود که هنگام ورود به جنگل و مرتعگاه از دست زدن و مصرف قارچ‌های رویشی اجتناب کنند، هر چند برای افزایش آگاهی مردم با نصب بنر در نقاط گردشگری و ورودی جنگل‌ها به دنبال افزایش سطح آگاهی آن‌ها هستیم.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین