کد خبر: ۲۲۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) هشدار داد، اگر افراد قرنطینه شخصی خود را رعایت نکنند، اتباع خارجی را اخراج و شهروندان خود را به حبس محکوم می‌کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی قوانین را برای مسافرانی از کشورهایی که شیوع کرونا در آنها زیاد بوده، تشدید کرده و به آنها دستور داده تا برای مدت دو هفته خودشان را قرنطینه کنند اما دست کم ۱۱ تن قرنطینه خانگی را در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۴ مارس نقض کرده‌اند. البته ملیت این افراد اعلام نشده است.

مدیر کل سیاست‌گذاری بهداشت عمومی کره جنوبی در وزارت بهداشت این کشور گفت: ما اولویت‌های تحمل صفر را در مواجهه با آنهایی که قرنطینه را بدون دلایل مشروع ترک می‌کنند، اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اتباع خارجی را در صورت نقض قوانین قرنطینه اخراج می‌کنیم و شهروندان کره جنوبی نیز به پلیس معرفی می‌شوند تا مجازات شوند و حمایت مالی آنها قطع می‌شود.

همچنین شهروندان کره جنوبی که قوانین قرنطینه را نقض می‌کنند تا یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۱۰ میلیونی وونی محکوم می‌شوند.

تا امروز ۱۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

همچنین مسافران با ویزای بلندمدت که از اروپا به کره جنوبی می‌آیند باید تست ویروس بدهند و دو هفته در قرنطینه باشند.

مسافران از آمریکا نیز باید از روز جمعه در قرنطینه باشند و تنها افرادی که نشانه‌های کروناویروس دارند، باید تست شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین