کد خبر: ۲۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
قیمت جهانی نفت امروز به دلیل تأثیر ویروس کرونا در کاهش شدید تقاضا افت کرد و حتی محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری آمریکا مانع از کاهش قیمت شد.
ناطقان: قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با 48 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 26.91 دلار معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم افت 78 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 23.71 دلار به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت به دلیل کاهش تقاضا افت کرد، اما محرک‌های اقتصادی آمریکا که به تفسیر برخی می‌تواند در رشد اقتصاد جهانی مؤثر باشد، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد.

رویترز نوشت: امروز قیمت نفت پس از سه روز افزایش اخیر، روند کاهشی به خود گرفت. کاهش سریع تقاضای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت‌های جهانی را با مانع مواجه کرده و خانه‌نشین شدن شرکت‌های بزرگ شده، به کاهش تقاضا انجامید. در این میان امیدواری به محرک‌های اقتصادی 2 تریلیون دلار آمریکا تا حدود زیادی از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

استفان اینست تحلیلگر بازار در اکسیب تریدر گفت: «بازار جهانی به واسطه محرک‌های اقتصادی آمریکا سیگنال سبز گرفت، اما اکثر فعالیت‌های اقتصادی همچنان راکد مانده‌اند».

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با جدیت تمام از کمک 2 تریلیون دلاری برای کمک به بیکاری کارگران و صنایع صدمه دیده از اپیدمی ویروس کرونا استقبال کرد، اما در این میان کاهش سریع تقاضای جهانی نفت و نیز افزایش تولید، چشم‌انداز بازار جهانی را تیره و تار کرده است.

IHS مارکت ارزیابی کرده، تقاضای جهانی نفت تا 14 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم امسال کاهش خواهد یافت و ذخایر نفت کشورها به بی‌سابقه‌ترین حد خود خواهد رسید.

براساس اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته‌ اخیر1.6 میلیون بشکه افزایش یافته است.
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین