کد خبر: ۲۲۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
استاندار کربلا که بتازگی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بالاترین سطح آماده‌باش (بهداشتی) را در این استان اعلام کرده، در ایام و اعیاد شعبانیه از همه زائرانی که نمی‌توانند به کربلا بروند، عذرخواهی کرد.
ناطقان: «نصیف الخطابی» استاندار کربلا از همه هموطنان خود و زائران حسینی که نمی‌توانند برای اعیاد شعبانیه به حرم بروند یا وارد کربلا بشوند، عذرخواهی کرد.

استاندار کربلا گفت: امسال از استقبال از زائران در ماه شعبان برای زیارت شعبانیه معذوریم. سلامت هم‌وطنان مهم‌تر است. استان به طور کامل بسته است و ارتش و پلیس آن را کاملا با ایجاد موانعی بسته‌اند. ما با یک همه‌گیری جهانی روبه‌رو هستیم و می‌خواهیم سلامت همه را حفظ کنیم.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در عراق، مسئولان تدابیر مختلفی برای ممانعت از شیوع بیشتر در پیش گرفته‌اند. در کربلا نه تنها حرم بسته شده بلکه نمازهای جمعه نیز لغو شده است.

الخطابی دیروز پنجشنبه نیز به شبکه السومریه گفته بود، «ما در استان حالت بالاترین هشدار را اعلام کرده‌ایم. نیروهای امنیتی از بامداد امروز پنجشنبه هر کس را که منع آمد و شد را نقض کند، بازخواست خواهند کرد».

استاندار کربلا همچنین گفت، «مسئولان و اشخاصی با من تماس گرفتند تا وارد استان شوند. من به آنان اعلام کردم که هیچ کس اجازه ورود به استان را ندارد و این تصمیم برای حفاظت از مردم و اهالی کربلاست. ما در حال نبردی موجودیتی با ویروس کرونا هستیم».

در همین ارتباط، روز پنجشنبه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد هیئت دولت عراق تصمیم گرفت که منع آمد و شد را تا تاریخ یازدهم آوریل ۲۰۲۰ (۲۳ فروردین) تمدید کند. ستاد مقابله با کرونا در هیئت دولت عراق برای اولین بار مقررات منع آمد و شد برای پیشگیری از شیوع بیش‌تر این بیماری را از تاریخ هفدهم مارس -۲۷ اسفند ماه- اعمال کرد و از تعطیلی اداره‌های دولتی در عراق غیر از اداره‌های حساس با حداقل تعداد کارمندان خبر داد.

در عراق تا شامگاه چهارشنبه با ثبت ۳۰ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا شمار کل مبتلایان به ۳۴۶ نفر رسیده است که از این میان ۲۹ نفر جان باختند و ۸۹ نفر بهبود یافتند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین