کد خبر: ۲۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
عضو فراکسیون امید مجلس:
شهاب الدین بیمقدار افزود: بر اساس نظر پزشکان و متخصصان بهترین راه حل جلوگیری از تردد است. اگر ما نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم کشور مدت ها درگیر خواهد بود و ضربه مهلکی به اقتصاد وارد خواهد شد. اگر این ویروس به روستاها برسد، به کشاورزی که چرخه تولید در کشور است ضربه سختی وارد می شود.
ناطقان: شهاب الدین بیمقدار با اشاره به ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و ماندن در خانه، بیان کرد: بر اساس آمارها حدود ۶۰ درصد مردم از رفتن به سفرهای نوروزی خودداری کردند اما متاسفانه ۴۰ درصد مابقی به مسافرت رفته‌اند و بعضا خود با درگیری شدن با این ویروس پشیمان شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه دولت نیز قطره چکانی تصمیم گیری می کند. باید از روز اول قاطعانه جلوی سفرها از مبدا شهرها گرفته می شد و خروج از شهرها به جز موارد ضروری ممنوع اعلام می شد. نمایندگان نیز در جلسه اضطراری مجلس این خواسته را داشتند. باید قاطعانه به مردم اعلام شود که پارک ها و اماکن تجمعی باید تعطیل شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: باید با مردم شفاف صحبت کنیم. امیدوارم دولت قاطعانه تصمیمات خود را در خصوص ممنوعیت سفر و تجمع های غیر ضروری اجرایی کند. برگزاری رژه مقابله با کرونا در اهواز و یا تشییع جنازه سردار با حضور جمعیت بالایی در شرایط کنونی هیچ توجیحی ندارد. باید به صورت شفاف شرایط به مردم توضیح داده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر ادارات باید تعطیل شوند. تا جایی که امکان دارد افراد باید از منزل دورکاری کنند. اکنون خیلی از ادارات مراجعه کننده ندارند که کارمندان در آن حاضر شوند. زمانی که مردم توصیه ها را رعایت کنند و دولت قاطعانه تصمیمات خود را اجرایی کند و ترددها به حداقل برسد می توانیم این ویروس را کنترل کنیم. اگر زودتر تصمیمات قاطعانه اتخاذ می شد اکنون ما آمار بالای تلفات نداشتیم.

وی افزود: بر اساس نظر پزشکان و متخصصان بهترین راه حل جلوگیری از تردد است. اگر ما نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم کشور مدت ها درگیر خواهد بود و ضربه مهلکی به اقتصاد وارد خواهد شد. اگر این ویروس به روستاها برسد، به کشاورزی که چرخه تولید در کشور است ضربه سختی وارد می شود. از دولت خواهش می کنم با ایجاد محدودیت در تجمع‌ها شهرها از رسیدن این ویروس به روستاها جلو گیری کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین