کد خبر: ۲۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
رئیس اداره دخانیات وزارت بهداشت گفت: بر خلاف تصور همگان مصرف دخانیات باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده است و افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کووید ۱۹ می‌کند.
ناطقان: بهزاد ولی زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به مصرف سیگار‌های الکترونیکی اظهار کرد: سیگار‌های الکترونیکی و هرکدام از ابزار‌های نوپدید به عنوان کالای قاچاق در کشور محسوب می‌شوند و هر گونه خرید و فروش آن در بازار ممنوع است. بازرسان وزارت بهداشت به محض شناسایی چنین محصولاتی اقدام به جمع‌آوری آن‌ها از بازار‌های کشور می‌کنند و مردم نیز با مشاهده چنین ابزار‌های بیماری زا و سرطانی می‌توانند گزارش‌های خود را به دفتر بازرسی وزارت بهداشت اعلام کنند.

ولی زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی از پزشکان بیماران خود را به سمت مصرف سیگار‌های الکترونیکی سوق می‌دهند، زیرا این افراد به خاطر مصرف سیگار‌های معمولی حاوی نیکوتین دار بیمار شده و نمی‌توانند سیگار را ترک کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت اضافه کرد: سیگار الکترونیکی حاوی مواد و ترکیبات حلقوی سرطان زاست و بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، استعمال این نوع مواد دخانیات نوپدید ممنوع اعلام شده است و ما در وزارت بهداشت در خصوص کنترل محصولات نوپدید جزو کشور‌های موفق هستیم.

ولی زاده اظهار کرد: به طور کلی مصرف مواد دخانیات سیستم ایمنی بدن را تضعیف  و مصرف کننده را مستعد ابتلا به برخی از بیماری‌ها می کند، این در حالی است که  ثابت شده افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی بدن هستند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

او بیان کرد: بیشترین مرگ و میر بیماران بر اثر بیماری کرونا مربوط به گروهی است که سیستم ایمنی بدنشان به دلایل مختلفی از جمله مصرف دخانیات ضعیف بوده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم که بر خلاف تصور همگان مصرف دخانیات باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده است و افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کووید ۱۹ می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین