کد خبر: ۲۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
هات چیپس یا چیپس و پنیر یک پیش غذای بسیار خوشمزه است. این غذای سریع و محبوب را می‌توان برای پذیرایی در مهمانی‌ها و پارتی‌ها و تولد‌ها استفاده کرد و یک پیش غذای محبوب و ایده آل است.
ناطقان: هات چیپس را همچنین می‌توانید به عنوان یک میان وعده نیز استفاده کنید. در دستور تهیه هات چیپس می‌توانید از ماکروویو یا فر استفاده کنید. این غذا اگر در ماکروویو تهیه شود بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد. در ادامه مطلب دستور پخت هات چیپس را برایتان آورده ایم. در تهیه هات چیپس می‌توانید از سس مایونز و یا سس کچاپ و انواع ادویه جات‌ها و انواع مواد لازم متناسب با سلیقه و ذائقه تان استفاده کنید و آن را تزئین کنید.

مواد لازم برای هات چیپس:
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
چیپس ۱ بسته
قارچ ۶ عدد
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
کنسرو سبزیجات ۱ عدد
ژامبون گوشت ۱۵۰ گرم
سس قرمز به میزان لازم

طرز تهیه هات چیپس در منزل:

برای تهیه هات چیپس ابتدا، ژامبون گوشت را خرد کنید و در قابلمه یا تابه سرخ کنید. سپس فلفل دلمه ای‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به صورت جدا تفت بدهید. سپس به سراغ چیپس‌ها بروید. در یک ظرف پیرکس، باید چیپس‌ها را به صورت لایه لایه بریزیم و در بین لایه‌ها پنیر پیتزا، ژامبون گوشت و سس فرانسوی بریزید.

در ردیف آخر بقیه ژامبون‌ها را بچینید و روی آن‌ها فلفل دلمه ای‌های خرد شده را بریزید. اگر دوست دارید می‌توانید مقداری پودر آویشن روی موادی که چیده اید بپاشید و روی آن‌ها پنیر پیتزا بگذارید.

در پایان ماکروویو را در وضعیت کانوکشن با قدرت ۲۰۰ تنظیم کنید و ظرف چیپس را به مدت ۸ دقیقه در آن بگذارید. به این نکته هم توجه داشته باشید اگر تمایل دارید پنیر پیتزا کش بیاید، قبل از اینکه به رنگ طلائی دربیاید، ظرف را از ماکروویو بیرون بیاورید؛ و روی آن را به سلیقه‌ی خود تزیین کنید.

طرز تهیه چیپس و پنیر مخصوص در مایکروویو

مواد لازم برای چیپس و پنیر مخصوص:
چیپس سوپر ۱ بسته
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
ذرت شیرین ۱۰۰ گرم
ژامبون دودی ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱/۲ عدد
سس هزار جزیره یا سس فرانسوی ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده ۱ قاشق غذاخوری
آویشن به مقدار لازم
پنیر گودا (در صورت تمایل) ۵۰ گرم

طرز تهیه چیپس و پنیر:

ابتدا چیپس را کف ظرف مورد نظر بریزید سپس سس مایونز و هزار جزیره و ۱ قاشق آب جوش و آویشن را خوب مخلوط کنید تا یک دست شود و نیمی از آن را روی چیپس‌ها بریزید و سپس ژامبون و ذرت و فلفل دلمه‌ای (خیلی ریز خرد شده) را اضافه کنید و باقیمانده‌ی سس را روی آن بریزید و پنیر پیتزا و گودا را روی آن بریزید و به مدت ۳ دقیقه در ماکروفر قرار بدهید.

این چیپس و پنیر بسیار لذیذ است و سریع آماده می‌شود!

نکاتی برای تهیه‌ی چیپس و پنیر:

چیپس و پنیر در فر یا ماکروفر تهیه می‌شود، پس در مرحله‌ی اول لازم است یک ظرف مناسب برای فر یا ماکروفر انتخاب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری قارچ نیز به مواد اضافه کنید. قارچ‌ها را به صورت خیلی نازک و ورقه‌ای خرد کرده و روی چیپس‌ها بریزید. اگر ورقه‌های قارچ نازک نباشد، پخته نمی‌شود و آب قارچ باعث خمیر شدن چیپس می‌شود.

به جای ژامبون می‌توانید از مرغ پخته و ریش شده استفاده کنید.

فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و خشک و سپس خرد کنید نحوه‌ی خرد کردن فلفل دلمه‌ای کاملا سلیقه‌ای است می‌توانید آن را نگینی خرد کنید و یا برای هماهنگی از نظر ظاهری با ژامبون، می‌توانید به صورت خلالی خرد کنید.

ژامبون را نیز به صورت نوار‌های باریکی خرد کنید.

مقداری از فلفل دلمه‌ای و ژامبون را برای تزیین در مرحله آخر نگهدارید.

برای تهیه‌ی چیپس و پنیر می‌توانید مواد آن را در صورت تمایل کم و زیاد کنید و هر چیزی دوست داشتید به آن اضافه کنید.

برای پخت هات چیپس در فر، یک لایه از چیپس و مواد دیگر و روی آن مقداری پنیر بریزید و به مدت چند دقیقه در دمای بالا قرار بدهید تا زمانی که پنیر آب شود و بعد همان لایه‌ها را تکرار کنید و روی مواد را به طور کامل پنیر بریزید و آن را درون فر با دمای بالا قرار بدهید تا حدی که پنیر آب شود لازم نیست روی آن طلایی شود، سپس روی آن را با جعفری خرد شده و سس تزیین کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین