کد خبر: ۲۲۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
یک کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه انباشت تقاضای مسکن با روندی که تولید مسکن در پیش گرفته ادامه خواهد داشت، گفت: مسکن می تواند در این شرایط تحریمی که تمام زنجیره نهاده‌های تولید در داخل تامین می شود، به اقتصاد کشور کمک کند.
ناطقان: مهدی روانشادنیا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده می‌تواند کمک خوبی به تولید و اقتصاد کلان کند، گفت: قصور در توجه به تولید مسکن در سال‌های گذشته باعث شده تا با تقاضای انباشته شده‌ای مواجه شویم و این وضعیت نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط تحریم قرار داریم، بنابراین از آنجا که تمام زنجیره تامین نهاده های تولید مسکن در داخل کشور تامین می شود، این امکان را به کشور می‌دهد که در تمام شرایط تولید را ادامه دهیم.

روانشادنیا اضافه کرد: ظرفیت خالی زیادی در صنعت ساختمان داریم و می توانیم در همین شرایط کنونی چه از لحاظ توان مهندسی و چه از لحاظ توان تولید مصالح ساختمانی یک و نیم میلیون واحد مسکونی تولید کنیم، اما تنها یک سوم این عدد تولید مسکن صورت می‌گیرد.

کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: عدم توجه و عدم تطبیق الگوی تقاضا با الگوی تولید مسکن باعث شده تا تقاضای انباشته شده زیادی در بخش مسکن داشته باشیم، پس مجلس و دولت باید با اتخاذ تدابیری به این موضوع توجه کنند که باید الگوی تقاضا با الگوی تولید مسکن همخوانی داشته و هماهنگ باشد.

روانشادنیا با اشاره به سال جهش تولید گفت: بخش مسکن می تواند به دلیل ارتباط پیشین و پسینی که با صنایع مختلف دارد به تحقق سال جهش تولید کمک بسزایی داشته باشد، پس دولت باید فرایند طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی و فرایندهای بروکراتیک مجوزهای ساخت و ساز را کوتاه کند و از دستگاههای خدمات رسان بخواهد در تولید مسکن و تسهیل ساخت و ساز نقش پر رنگ‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجلس آینده باید مقررات دست و پا گیر صنعت ساخت و ساز را مثل قانون پیش فروش ساختمان که سالهاست قرار است اصلاح شود را کاهش دهد و یا در اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جدیت داشته باشد.
منبع: فارس
برچسب ها: انباشت ، تقاضا ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین