کد خبر: ۲۲۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
شهردار مسکو با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهر قانون خودقرنطینگی را که از فردا اجرایی می‌شود در این شهر ابلاغ کرد.
ناطقان: پس از آنکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مسکو، پایتخت روسیه از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت،‌ شهردار این شهر قوانین خودقرنطینگی شدیدی را برای تمام ساکنین این شهر صادر کرد و شهروندان مسکو تنها در صورت ضرورت مجاز به ترک خانه‌های خود هستند.

بر اساس قوانین جدید،‌ساکنان مسکو تنها در صورتی می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند که نیاز به کمک پزشکی فوری داشته باشند،‌ یا با تهدید واقعی برای سلامتی یا زندگی خود مواجه بوده یا نیاز به خرید کالاهای بسیار ضروری یا انداختن زباله‌های خود را داشته باشند.


طبق این قانون،‌ ساکنان مسکو فقط تا شعاع صد متری می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند.

کارمندان سازمان‌هایی که باید به کار خود با وجود شیوع بیماری ادامه دهند از این قانون مستثنی هستند. این افراد می‌توانند آزادانه از منازل خود به سر کار رفته و بازگردند.


برای اجرایی شدن این قانون، سامانه هوشمندی تحرک مردم را در اطراف شهر تحت نظر خواهد داشت.

مسکو پیشتر قانون فاصله اجتماعی را اعلام کرده بود که طی آن از مردم خواسته بود از یکدیگر فاصله یک متر و نیم را رعایت کرده و فروشگاه‌ها نیز شرایطی را برای رعایت فاصله‌ها فراهم کنند.

از سوی دیگر با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مقامات روسیه اعلام کردند که تمامی مرزهای این کشور از روز دوشنبه، ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) بسته خواهد شد.

آخرین آمار در روسیه نشان می‌دهد که تا کنون ۱۵۳۴ نفر در این کشور به طور قطع به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد نیز ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
برچسب ها: مسکو ، قرنطینه ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین