کد خبر: ۲۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
از زمان اعلام خبر ابتلای مجدد یک زن ژاپنی به کرونا، ان سؤال در ذهن‌ها به وجود آمد که آیا بیماری کرونا برگشت‌پذیر است.
ناطقان: اولین بار خبر ابتلای مجدد یک زن ژاپنی به بیماری کرونا در رسانه‌ها جنجالی به پا کرد که پس از آن نیز چندین مورد مشابه در کشور چین اعلام شد.

برای برخی از بیماری‌های عفونی مانند سرخجه این امکان وجود دارد که عوارض بیماری در دو یا چند دوره پدیدار شوند، موضوع بازگشت‌پذیری کرونا نیز که یک بیماری عفونی است باعث ایجاد نگرانی در افراد بهبودیافته شده است.

اما براساس شواهد قطعی، بازگشت پذیر بودن ویروس کووید ۱۹، اعلام نشده است.

پروفسور ایزابلا اکرله، رئیس گروه تحقیقاتی ویروس‌های نوظهور در بیمارستان دانشگاه ژنو می‌گوید: علت گزارش‌های منتشرشده در ژاپن و چین می‌تواند وجود پس‌ماندهای ویروس در بدن بیمار باشد اما نمی‌توان به بازگشت پذیر بودن ویروس کرونا مطمئن بود.

با توجه به موفقیت‌های نسبی که در فازهای اولیه مطالعاتی در حوزه پلاسمادرمانی است، به نظر می‌آید که ابتلای اولیه فرد می‌تواند سطحی از ایمنی را در بیمار بهبودیافته ایجاد کند. هرچند که هنوز زمان دقیقی برای عمر پادتن در بدن نمی‌توان تعیین کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین