کد خبر: ۲۲۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۳
لکنت ناگهانی زبان معمولاً پس از یک حادثه ترسناک بوجود می‌آید و اغلب یک پدیده مربوط به دوران کودکی است هرچند امکان دارد در بزرگسالان نیز اتفاق بیافتد.
ناطقان: یکی از شایع‌ترین اختلال‌های تکلمی که از زمان کودکی شروع می‌شود لکنت زبان است.

لکنت زبان اختلال در نحوهی معمولی سخن گفتن است و میتواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. به طورمثال، بعضی افراد چند حرف اول واژه را تکرار می‌کنند و یا آن را می‌کشند.

بعضی اوقات هم توقف کامل صحبت و یا حذف تلفظ یک کلمه را شامل می‌شود. برخی هم صحبت خود را با صدا‌های نامتعارف قطع می‌کنند.

لکنت ناگهانی زبان معمولاً پس از یک حادثه ترسناک بوجود می‌آید و اغلب یک پدیده مربوط به دوران کودکی است هرچند امکان دارد در بزرگسالان نیز اتفاق بیافتد.

دعا‌هایی برای رفع لکنت زبان کودکان
امام صادق علیه السلام می‌فرماید درصورتی که میخواهید از لکنت زبان پیش‌گیری و یا آن را درمان کنید و رشد کودک چه از نظر قدی و چه از نظر بلوغ جنسی و فکری مناسب باشد، تا قبل از ۲ سالگی به فرزندتان روزانه یک قاشق آب انار شیرین بدهید. همچنین امام صادقعلیه السلام و امام علی علیه السلامفرموده اند با این کار هم کودک زود به دوره شبابی میرسد، هم رشد قدی کودکان مطلوب می‌شود و هم زبانش سریع باز می‌شود. همچنین خوردن روزانه یک لیوان آب انار برای افراد بزرگسالی که دچار لکنت زبان هستند، مفید است.

سوره اسرا برای درمان لکنت زبان
درصورتی که کودکی دیر به سخن آمد یا لکنت زبان داشت سوره اسرا را با مشک و زعفران نوشته و در آب انداخته و آب را به کودک بخورانید؛ انشاالله زبانش گشوده می‌شود.

دعایی مجرب برای رفع لکنت زبان
درصورتی که کسی زبانش گیر و گرفتگی داشته باشد آیه زیر بنویسید به مشک و زعفران و بر سر بندد.
بسم الله الرحمن الرحیم
الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ
و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

دعایی برای برطرف شدن لکنت زبان
جهت باز شدن زبان و رفع لکنت، دعای لکنت زبان زیر را بنویسند و بر گردن کودک آویزند؛ انشاءالله زبانش باز شود.
ما لکم لا تنطقون اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم لا یتکلمون الا من اذن له الرحمن و قال صوابا انطلقنا الله الذی انطق کل شیء ففهمنا‌ها سلیمان.
برچسب ها: رفع لکنت ، زبان ، دعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین