کد خبر: ۲۲۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
یک فعال محیط زیست ضمن بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام دنیا اجرا می‌شود و ما نیز چاره‌ای جز پیروی از آن برای کاهش تعداد مبتلایان نداریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنم امسال یکی از رویایی‌ترین سیزده بدرهای طبیعت ایران را سپری خواهیم کرد.
ناطقان: محمد درویش با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روشی‌ است که سازمان بهداشت جهانی از  تمام کشورها خواسته انجام دهند و آخرین شگرد و یافته‌ای است که تمام دنیا به آن رسیده‌اند،‌ اظهار کرد: نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا با توجه به اینکه فعلا نتوانسته‌ایم واکسنی برای کووید – ۱۹ بسازیم، بهترین کار این است که تعداد مبتلایان را کاهش دهیم تا بیماران بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که کشور آلمان به رغم مبتلایان بسیار زیاد، کمترین میزان مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را دارد این است که سیستم بهداشتی و درمانی این کشور بالاترین سرانه پزشک و پرستار را دارد و در آلمان تقریبا حکومت نظامی اعلام شده و تجمع بیش از دو نفر ممنوع است بنابراین این کشور توانسته‌ است با سرویس خوبی که به مبتلایان می‌دهد میزان مرگ و میر را کاهش دهد و ما نیز چاره‌ای جز پیروی از همین رویه نداریم.

این فعال محیط زیست درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و همزمانی آن با سیزده بدر (۱۳ فروردین ماه) اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنم امسال یکی از رویایی‌ترین سیزده بدرهای طبیعت ایران را سپری خواهیم کرد و کم‌ترین میزان تخریب، آتش‌سوزی و کشتار حیوانات در سیزدهم فروردین ۹۹ اتفاق خواهد افتاد البته دلیل آن این نیست که ما با خردمندی و درایت این روند را انتخاب کرده‌ایم بلکه ما ناچار بودیم که این‌ کار را انجام دهیم.

درویش در ادامه گفت: امیدوارم روزی برسد که مردم ایران و جهان با درایت به نحوی با طبیعت رفتار کنند که به‌جز ردپا چیزی را در طبیعت باقی نگذارند.

وی همچنین تصریح کرد: اکنون ۸۰ درصد مردم ایران عملا خانه‌نشینی را جدی گرفته‌اند و ۲۰ درصد دیگر نیز آن را جدی نگرفته‌اند و به‌نظرم نیروی انتظامی، ارتش و سپاه باید به شدیدترین شکل ممکن با آن ۲۰ درصد مقابله کند و اجازه ندهد آنان روز ۱۳ فروردین به طبیعت بروند چراکه این افراد هم جان دیگر هموطنان را به خطر می‌اندازد هم فشار مضاعفی را به کادر درمانی و بیمارستانی وارد می‌کنند. این افراد باید بدانند که حتی اگر خودشان دوست ندارند، حق ندارند جان دیگران را به خطر اندازند.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه به‌خاطر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و لزوم ماندن در خانه اکنون محیط زیست کل دنیا یک سیزده بدر رویایی را تجربه می‌کند، گفت: گزارش‌هایی را دریافت کردیم که نهنگ‌ها برای اولین بار در سواحل بندر ونکوور  کانادا که یکی از شلوغ‌ترین بندرهای منطقه بود و هرگز نهنگ‌ها به آن جا نزدیک نمی‌شدند، دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا منتشر کرده‌ است، نشان می‌دهد که در ماه مارس ۲۰۲۰ بیش از ۶۵ درصد میزان انتشار آلاینده‌ها به‌خصوص «دی‌اکسید نیتروژن» کاهش پیدا کرده و این در حالیست که تنها در شهر لندن دی‌اکسید نیتروژن سالی ۱۰ هزار نفر را می‌کشد و این مساله نشان دهنده این است که با وجود ۳۵ هزار نفر کشته در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، اگر کاهش تلفات ناشی از آلودگی هوا و تصادفات رانندگی را فقط در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ محاسبه کنیم خواهیم دید که شاید ۳۵۰ هزار نفر دیگری که قرار بود کشته شوند زنده ماندند و بیش از یک میلیون نفری که قرار بود معلول شوند، معلول نشدند.

درویش در پایان گفت: امیدوارم که ویروس کرونا بتواند پُتک لازم برای تغییر سبک زندگی را برای دولتمردان و مردم جهان باشد و در جهان پساکرونا یاد بگیریم گه به رویه‌های قبلی خود ادامه ندهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین