کد خبر: ۲۲۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک از کنترل نیروهای خود بر زندان الصناعه در استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه و پایان شورش زندانیان داعشی خبر داد و فرار آنها را تکذیب کرد.
ناطقان: به نقل از الوطن العربی، منابع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گفتند، در پی تیراندازی نیروهای امنیتی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک در داخل زندان الصناعه که با هدف پایان دادن به شورش زندانیان داعشی انجام شد، دو تن از زندانیان کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

این منابع گفتند، نیروهای امنیتی قسد نتوانستند با ابزارهای معمولی شورش را کنترل کنند و درگیری‌های فیزیکی با زندانیان رخ داد تا اینکه با تیراندازی مستقیم به سمت زندانیان به این شورش پایان دادند و در این میان دست کم هفت تن کشته و زخمی شدند.

این شورش روز یکشنبه از سوی نیروهای داعش پس از آن شروع شد که نیروهای سوریه دموکراتیک به زندانیان اجازه ندادند به دلیل هراس از شیوع کرونا با سازمان‌های مربوط به حقوق زندانیان دیدار کنند و در نتیجه زندانیان درها را شکسته، دیوارها را تخریب و تعدادی از نگهبانان زندان را به گروگان گرفتند.

منابع محلی در شهر حسکه هم گفتند، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و مشخصاً نیروهای آمریکا توانستند با محاصره و یورش به زندان مذکور به این شورش پایان دهند و نیروهای سوریه دموکراتیک بدون کمک نیروهای آمریکایی نتوانستند شورش را فرو بنشانند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین