کد خبر: ۲۲۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان، نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. بیش از نیمی از ۹۰۰ هزار فردی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، ساکن کشور‌های اروپایی هستند. تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.
ناطقان:  آمار‌های تجمیعی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان حاکی از این است که چهارشنبه شب به‌وقت تهران آمار ابتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۹۰۰ هزار مورد رسیده است.

آمریکا با بیش از ۲۰۵ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در بین کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است.

از طرفی بیش از نیمی از ۹۰۰ هزار فردی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، ساکن کشور‌های اروپایی هستند.

کشور چین که در رسانه‌های غربی همچنان به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، اکنون از لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس در رتبه چهارم جهان -پس از آمریکا، ایتالیا و اسپانیا- قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار‌هایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers با استناد به گزارش‌های رسمی نهاد‌های دولتی در اقصی نقاط جهان منتشر کرده، تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود ۶۸۰ هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌۱۹» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است، تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

منبع: تابناک
برچسب ها: امار ، کرونا ، ناطقان ، جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین