کد خبر: ۲۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
مدیر عامل اتحادیه زنبورداران گفت: سالیانه به طور متوسط ۹۰ هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود.
ناطقان: حسین باستانی مدیر عامل اتحادیه زنبورداران درباره آخرین وضعیت تولید عسل اظهار کرد: سالیانه به طور متوسط ۹۰ هزار تن عسل در کشور تولید می شود که با استاندارد سازی عسل، میزان تولید از نظر کمی کاهش می یابد.

وی قیمت منطقی هر کیلو عسل در خرده فروشی ها را با احتساب تورم و هزینه های تولید ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

باستانی با تاکید بر این‌مسئله که مصرف عسل در ارتقای سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد، بیان کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و نقش مهم مصرف عسل در ارتقای سیستم ایمنی بدن، اما تبلیغاتی در این خصوص صورت نمی گیرد، در حالی که استفاده از این عسل به عنوان بهترین‌ معجون می تواند عمل کند.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات عسل بیان کرد: شرایط فعلی تحریم مشکلاتی را از لحاظ تبادلات ارزی ایجاد کرده است که این امر در کنار سخت گیری استاندارد باقی مانده سموم موجب شده صادرات رونق چندانی نداشته باشد، به همین خاطر امسال اتحادیه از طریق برنامه آموزشی سعی دارد این مشکلات را از نظر داروهای استاندارد زنبور عسل مرتفع کند.

وی با تاکید بر اجرای استاندارد اجباری عسل گفت: با اجرای استاندارد سازی عسل تمامی زنبورداران موظف به تولید عسل استاندارد هستند که این امر در افزایش صادرات تاثیر بسزایی دارد.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران در ارتباط با مشکلات زنبورداران گفت: بیمه زنبورداران از سال ۹۴ شروع به عضو گیری زنبورداران کرد، اما از همان ابتدا ایرادی به بیمه زنبورداران وارد بود چرا که از همان ابتدا اعلام کردند زنبوردارانی که از تاریخ یکم فروردین ۸۸ به قبل حتی یک روز بیمه شده باشند، حق استفاده از بیمه را ندارند، به همین خاطر تعداد زیادی از زنبورداران از شمول بیمه خارج شدند و در تبصره دوم زنبورداران بالای ۵۰ سال بیمه نکردند.

باستانی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه حق بیمه از محل صرفه جویی حامل های انرژی به این قشر تعلق می گرفت، از این رو بیمه انتظار می رود که در بودجه ۹۹ یارانه زنبورداران تامین شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین