کد خبر: ۲۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
یک متخصص طب سنتی گفت: بانوان باردار باید در مصرف این گیاه خوش عطر و با فواید بسیار احتیاط کنند.
ناطقان: محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید نعناع با اشاره به اینکه این گیاه  در طب سنتی ایران دارای طبع گرم و خشک است، اظهار کرد: نعناع تازه به عنوان سبزی خوردن و خشک شده آن در غذا و همراه دوغ و ماست استفاده می‌شود؛ شکل سرخ شده آن به عنوان نعناع داغ در بعضی از غذا‌ها مانند کشک بادمجان و آش رشته برای کمک به هضم و اصلاح مزاج آن‌ها و گا‌ها به صورت عرق و دمنوش یا چای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: نعناع از نظر حکمای طب سنتی به عنوان لطیف‌ترین سبزیجات معرفی شده و این بدان معناست که خودش به راحتی هضم و جذب می‌شود و هم کمک زیادی به هضم و جذب غذا می‌کند همچنین در اعضای گوارش و بدن تاثیر و نفوذ زیادی دارد.

حاجی حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه طبع نعناع گرم و خشک بوده وخصوصیات آن به عنوان یک مصلح در بعضی غذا‌ها خصوصا خوراکی‌های سرد مانند دوغ و ماست برای تعدیل مزاج آن‌ها به کار می‌رود؛ همچنین چای نعناع باعث تقویت معده و دستگاه گوارش می‌شود، معده را گرم و سکسکه را برطرف کرده و به هضم غذا کمک می‌کند.

گیاه خوش عطری که بانوان باردار باید در مصرف آن احتیاط کنند.

این متخصص سنتی با اشاره به فواید درمانی نعناع اظهار کرد: نعناع باعث افزایش اشتها شده و کبد را تقویت می‌کند، برای رفع بوی بد دهان ناشی از مشکلات معده و گوارش مفید بوده و دهان را خوشبو و نفخ معده را هم برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: روغنی که سلامت شما را به خطر می اندازد/گیاه دارویی که تب را پایین می آورد/ ناقل کرونا باید علامت دار باشد؟

حاجی حیدری با بیان اینکه جویدن نعناع برای دندان درد مفید است، گفت: خوردن چای یا عرق نعناع همراه عسل در درمان کبد چرب و تنگی نفس نقش موثری دارد؛ افرادی که از سو هاضمه و ضعف و سنگینی معده بعد از غذا رنج می‌برند، می‌توانند بعد از هر وعده غذایی یک استکان چای نعناع یا عرق نعناع استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: فرضیه ترور بیولوژیکی با کرونا منتفی نیست/ کیت آزمایشی که ظرف ۵ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند/ گیاه دارویی که تب را پایین می آورد

این متخصص سنتی درباره فایده مصرف نعناع بر درمان کبد گفت: برای افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند، می‌توانند دو ساعت بعد از غذا یک استکان تا یک لیوان از چای یا عرق این گیاه به همراه یک قاشق مربا خوری تا یک قاشق غذاخوری عسل را در آب حل کرده و میل کنند.

گیاه خوش عطری که بانوان باردار باید در مصرف آن احتیاط کنند.

حاجی حیدری اظهار کرد: البته نباید از این موضوع غافل باشیم که  افراد گرم مزاج و زنان باردار در مصرف نعناع باید احتیاط کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین