کد خبر: ۲۲۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییس جمهوری اعلام کرد که نامه وزارت صمت مبنی بر بازگشایی کلیه مشاغل با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.
ناطقان: سعید نمکی روز جمعه در نامه‌ای به حسن روحانی اعلام کرد که نامه قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار که به استان‌ها ابلاغ شده، با تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مغایر است.

وزیر بهداشت در این نامه به رییس جمهوری نوشت که شعله‌های تصمیم آتش به اختیار هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

نمکی در این نامه اعلام کرد که کاهش التهاب اولیه و شرایط مناسب‌تر کشور در مقابل هجوم ویروس کرونا علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام‌های برنامه‌ریزی شده است و حرکت نسنجیده و غیرمنطبق با نظر کارشناسی می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی به دنبال داشته باشد که امکان ایستادن نظام سلامت در مقابل هجمه‌های آن میسر نیست.

وی در این نامه همچنین به تدوین طرح فاصله گذاری هوشمند اشاره کرده که با همکاری دستگاه‌ها، اصناف و جوامع هدف و همکاری وزارت کشور آماده شده است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز در نشست خبری ویدیو کنفرانس امروز در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بیان کرد: هر آنچه امروز به عنوان بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی است که از هفته اول اسفند آغاز و در فروردین تشدید شد.
وی یادآورشد: در وضعیت پاندمیک بیماری قرار داریم و کشورهای اطراف ما هم درگیر این بیماری هستند و در نمودارهای شیوع و ابتلا با ما همزمان نیستند. در نتیجه هر وقت این محدودیت کاسته شود، ریسک افزایش ابتلا وجود دارد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: آغاز به کار مشاغل باید گام به گام و هوشمندانه انجام شود که پروتکل‌های آن در فاصله گذاری هوشمند به دولت اعلام و پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

جهانپور با بیان این که ایران در مقایسه با اغلب کشورها در زمینه مقابله با کرونا چند امتیاز جلو است و برای پیشگیری از ضربه فنی شدن باید بیشتر دقت کنیم، گفت: گروه‌های مختلف مطالباتی دارند و باید با ظرافت و با دقت برنامه ریزی شود. در غیر این صورت ممکن است باعث خیز شدیدتر بیماری شود.
 به گفته این مقام مسوول اگر به توصیه‌های وزارت بهداشت در این حوزه عمل شود و فاصله گذاری هوشمند در دستور کار قرار بگیرد و مرحله به مرحله اتفاق بیفتد، بازگشت بیماری در شرایط پیک متصور نیست. اما اگر مردم از تعهدات خود شانه خالی کنند، خطر بازگشت پیک بیماری بالاتر می‌رود.

تاکنون ۵۳  هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین