کد خبر: ۲۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
خطر ابتلا به کرونا در کمین کودکانرئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل گفت: خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند.
ناطقان: حسن محمودی با بیان اینکه خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: هر چند کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما خانواده‌ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای کودکان رعایت کنند.

وی افزود: کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می‌کنند، اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل گفت: ویروس کرونا برای کودکانی که بیماری‌هایی همانند سرطان، نقص ایمنی، پیوندَشدهها، متابولیک، کلیوی، آسم و دیگر بیماری زمینه‌ای را داشته باشند، پرخطر محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات بهترین گزینه برای در امان ماندن خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌آید.

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل با بیان اینکه تا زمانی که خطر برطرف نشده است، فاصله فیزیکی (حداقل یک و نیم متر) حتی در منزل رعایت شود، گفت: چون در داخل ماشین این فاصله فیزیکی رعایت نمی‌شود از مسافرت حتی داخل شهر تا آنجا که ممکن است پرهیز کنند و اگر ناچار بودند حتما از ماسک استفاده کنند، چون افراد ناقل ممکن است بدون علامت باشند و وقتی فاصله بین افراد کم می‌شود امکان سرایت بیشتر است.

محمودی افزود: خوشبختانه برخی از خانواده‌ها به صورت دقیق و حرفه‌ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و انتظار ما این است که این خانواده‌ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

وی گفت: همه همکاران ما که در خط مقدم این بحران قرار دارند در خدمت مردم هستند و از مردم تقاضا داریم با جدی گرفتن خطر، با رعایت دستورات بهداشتی، کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی بازگردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین