کد خبر: ۲۲۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
گروهی از کوهنوردان چینی صعود به اورست را آغاز کردند و این در حالی است که این امکان برای کوهنوردان خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.
ناطقان: به نقل از بی بی سی، گروهی از کوهنوردان چینی صعود به اورست را آغاز کردند. این درحالی است که چندی پیش تمامی ویزا ها و مجوز های صعود به اورست لغو شده بود اما به تازگی فقط کوهنوردان چینی مجاز به صعود خواهند بود. اورست بلندترین قله جهان در مرز چین و نپال قرار دارد و از هر دو طرف قابل صعود است.

چین از طرفی مرز های خود برای صعود به اورست را مقابل کوهنوردان خارجی بسته  و نپال هم به دلیل شیوع کرونا تمامی اعزامی ها را لغو کرده است. این بیماری برای اولین بار از سه ماه پیش در مرکز چین پدیدار شد که حدود 3300 نفر تاکنون پس از آلوده شدن در  این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور چین مدعی است که شیوع این بیماری را متوقف کرده و مقامات به تازگی اجازه دسترسی به ووهان، شهری که شیوع از آن آغاز شده بود، داده اند. پیش بینی می شود که گروه های کوهنوردی چینی که به کوه اورست صعود کرده اند روز جمعه به اردوگاهی در ارتفاع 6450 متر (چهار مایل) برسند.

رکوردداران کوهنوردی می گویند که اگر کوهنوردان چینی  خود را به  قله برسانند کار بسیار نادری را انجام خواهند داد زیرا تنها کوهنوردان چینی در قله اورست خواهند بود. همچنین دیگر گروه های کوهنوردی اظهار کردند که چین به دلیل ترس از شیوع جدید ویروس به آنها اجازه صعود در  فصل بهار را نداده است.
لوکاس فورتنباخ ، کوهنورد و راهنمای اتریشی که خود را برای صعود به اورست آماده کرده بود گفت: منطقی است که چینی ها نمی خواهند ریسک کنند. زیرا در غیر اینصورت کوهنوردان به تبت خواهند آمد و در اردوگاهی جمع می شوند.

او افزود: تا زمانی که آزمایش سریع و قابل اعتماد برای تشخیص این ویروس در دسترس نباشد، تصمیم عاقلانه ای برای به حداقل رساندن خطرات این است که مجوز صعودها  لغو شوند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اورست ، چینی ها ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین