کد خبر: ۲۲۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
نوبخت :
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لایو اینستاگرامی خود درباره نتایج دومین نشست سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل های بازنشستگان تصریح کرد: بیش از ۸۰۰هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده خواهد شد. مقرر شد تا سهم درمان را هم از ۶۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می شود.
ناطقان:  نوبخت در لایو اینستاگرامی خود درباره نتایج دومین نشست سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل های بازنشستگان تصریح کرد:  نتیجه جلسه قبل ما تشکیل چهار کمیتیه شد. حقوقو مزایا, رفاهی مباحث درمانی و وضعیت و امکانات مورد نیاز بازنشستگان از جمله این موارد بود.

وی افزود: حقوق کمیته حقوق و مزایا را در توزیع حقوق بین بازنشستکان را اعلام کرد و مقرر شد ابتدا به همه بازنشستگان ۱۵ درصد به همه اضافه شود و آن هایی که ۳۰ سال خدمت کامل دارند باید به حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند. سپس برای ۲۰ حقوق شغلی به صورت پلکانی این ۱۰ هزار میلیارد تومان را توزیع کند.

این مقام مسئول بیان کرد: تقریبا به اتفاق آرا صندوق های بازنشستگی موافق افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودند. گروه اول تا پنجم حقوق بگیر به میزان یک میلیون و  ۱۹۴ تا یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان, گروه پنج تا یازده شغلی ۷۲۵ تا ۷۸۱ هزر تومان, گروه شغلی ۱۲ تا ۱۷ بیش از ۷۰۰ هزار تومان و از گروه ۱۷ تا بیستم ۹۵۶ هزار تومان به حقوقشان اضافه می شود.
گروه شغلی     میزان افزایش
یک تا پنج     یک میلیون و ۱۹۴ تا یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان
پنج تا یازده     ۷۲۵ ۷۸۱ هزار تومان
دوازده تا هفده     بیش از ۷۰۰ هزار تومان
هفده تا بیست     ۹۵۶ هزار
حقوق کل بازنشستگان کشوری و لشکری     به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان

نوبخت گفت: بیش از ۸۰۰هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده خواهد شد. مقرر شد تا سهم درمان را هم از ۶۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان دو برابر می شود.

وی افزود : بیش از ۹۰۰ هزار تومان به افرادی که در سال های قبل بازنشسته شده اند برای همسان سازی افزوده خواهد شد. بازنشستگان امسال و سالهای قبل ۷۰۰ هزار تومان و در نهایت بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش حقوق در فروردین ماه مشهود خواهد بود.

نوبخت تاکید کرد: کمیته دیگر مربوط به حوزه درمان بود که به گلایه بازنشستگان رسیدگی کرده نرخ بیمه تکمیلی از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان برسانیم. بدون اینکه حتی یک ریال بیشتر از سال قبل سهمیه بپردازند. این سهمیه که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است را سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگس کشوری پرداخت می کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد:‌ عده پیشنهاداتی مبنی بر تخصیص اعتبار به دندان پزشکی و عده ای به عملهای جراحی ارائه می کردند که بازهم باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نوبخت ادامه داد: کمیته ای که امکانات رفاهی را بررسی می کردند بیان کردند تا آن چه دستگاه های دولتی استفاده می کنند به بازنشستگانشون هم ارائه کنند. در خصوص بحث امور ایثارگران هم در روزهای دیگر تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: همچنان افزایش ها قطعی نیست و از یک تا دو ماه آینده بودجه بسته می شود و کمیته ها همچنان به بررسی ها می پردازند.

نوبخت ابراز کرد: سازمان برنامه و بودجه هرچند با صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری مشورت کرد اما وظیفه همسان سازی حقوق ها سازمان برنامه و بودجه است. در قسمتی دیگر سازمان برنامه و بودجه مسئول نیست اما ناظر بر افزایش و همسان سازی است که آن ها بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوری تاکید کرد:  ما آمادگی داریم بخشی از منابعی که برای همسان سازی و متناسب سازی تامیمن اجتماعی را با بدهی های دولت به آن ها بپردازیم. یعنی بدهی هایمان را می دهیم ولی آن ها حتما این رقم را به همسان سازی خرج کنند.

نوبخت تاکید کرد:‌  گروه های شغلی قید شده در ماده ۶۷ و ۶۶ در فصل دهم مدیریت خدمات کشوری  شغل  شاغل را تقسیم بندی می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به پرداخت پاداش بازنشستگان تا پایان نیمه اول سال ۹۹ خبر داد و گفت:‌ عده ای میگفتند کاش می توانستیم بودجه را اضافه کنیم و ما هم مشتاقیم و البته آرزو بر جوانان و بازنشستگان عیب نیست. البته ما سال به سال بودجه را افزوده ایم. البته که شاغلان و بیکاران هم در بودجه سهمی دارند.


منبع:دانا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین